idag är det lördag, jo, jag vet

saker gjorda: blivit väckt, somnat om, glott på medium, surfat
alkoholintag: vatten, té
dagens fråga: vilket ställe är bäst att beställa digitalfoton ifrån?
dagens låt: Beethoven - Symphony No.5, Op.67
dagens känsla: trött
dagens citat: "du med, men du är lite väl mycket kärring ibland"*


*min brorsas svar när jag sa att han var tuff, som skulle ut och springa...


blev väckt av telefonen av en skurk, tyvärr somnade jag om och kom inte upp och igång då, så den här dagen har blivit lite seg och inte har jag fått så mycket gjort. det är kallt i min lägenhet, det är inget kul att städa en massa då... men nån gång lär jag väl ta tag i det... annars har jag mest suttit och försökt hitta vilket ställe som är bäst att beställa foton ifrån... och önskat att jag var en hejare på photoshop så att jag hade kunnat redigera om alla bilder till vampyrer, men ack, jag kan ju inte photoshop ett smack.

imorn ska jag iallafall leka med uffe. coolt.

männen, kärleken? det är fasligt vad folk säger "du ska inte komma hem till mig och knulla lite, istället för att sitta hemma och glo" typ, där uppe i norr... ett frispråkigt folk med andra ord. en liten lögn råkade uppdaga sig oxå, men det spelar ingen roll, män ljuger om sitt nuppande, så är det... nä, men det är så gammalt... vi strulade då och att han brukade träffa henne, vilket han senare förnekade och sa att det var en ny bekantskap, kvittar lite... okej, att jag inte gillar lögner, men skitsamma, han är en knulltott och jag är det inte... så jag hetsade inget om det... jag tänker aldrig bli arg igen. vilket iofs inte är så troligt, men det är som det är...

måste försöka komma iväg och klippa mig oxå. och komma ihåg och ringa anneli.

och så ska man orka laga mat oxå. blä. vad tråkigt. jag har helt lagt av mig på det området. fast det har jag ju på nästan alla områden, haha... men banne mig, skärpning.

och telefonen bara ringer idag. problemet är väl att jag allt som oftast lyckas slarva bort alla 3 trådlösa eller alt att de är urladdade... ringde en karl på mobilen och ville köpa en saabmotor. egentligen vet jag inte varför man säger att folk har ringt fel istället för att bara säga "jo, men visst, kom och hämta den du" eller nåt... först när han sa att jag hade en annons på blocket var det ju "herre gud, har jag varit full och lagt in en annons på blocket????" hehe, varför man nu tänker så...

och hotmail i firefox k-kar fortfarande. tröttsamt, men nu har jag försökt nördat allt jag kan och jag får helt enkelt utgå från att det är hotmail som flippar ut lite... och att problemet inte är hos mig...


Andra bloggar om: , , , , ,

Tema: Aktuella moralfrågor


1) Flera ministrar i den nya regeringen har tidigare undvikit eller “glömt” att betala tv-licens. Hur påverkar gamla synder deras nuvarande förtroende som ministrar? 

tyvärr får kvällstidningarna lite för mycket att skriva om då, men jag tror att förtroendet sjunker i och med sådant som grävs fram...


2) Plötsligt fick Radiotjänst tusentals samtal från privatpersoner som ringde in och anmälde tv-innehav. Vilka tror du fuskar mest med tv-licensen: Väljarna eller de valda?

väljarna


3) Ska det ställas högre krav på politiker än på “vanligt folk”? Varför/varför inte?

egentligen inte. för det är krav på att betala tv-licens och jag tycker att det är lika uselt att inte göra det, vem det än må vara. men visst kan man kanske kräva högre nivå vad det gäller omdöme på politiker än "vanligt folk", det är ju meningen att de ska representera sverige och folket, så...

 

4) SSU:s ordförande, Anna Sjödin, blev nyligen dömd för krogbråket i vintras. Vem tror du mest på: Krogvakten eller Anna?

av nån konstig anledning så tror jag mer på krogvakten.  mest för att domen föll så och för att fler vittnen säger att anna var dum. annars har väl dörrvakter kanske inte så hög trovärdighet när det gäller bråk...


Andra bloggar om:


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0