fram för att våga vara bekväm

saker gjorda: vaknat för inte så länge sen
alkoholintag: och nu blev jag påmind om att jag borde ta en c-vitamin
dagens fråga: hur orkar man egentligen våldta och slåss?
dagens låt: a pain that i am used to - depeche mode
dagens känsla: jag känner mig som den där jobbiga saken i kalle anka på julafton
dagens citat: "du är inte din sjukdom"




såg ett avsnitt av tv-serien bones igår och då spelade de a pain that i am used to. det är sån jäkla bra låt att alla borde lyssna på den varje dag. så är det. en serie som mest duger till att kolla på i brist på annat. tycker det är märkligt att den får köra i flera säsonger, när de verkar ha lagt ner the inside...

alltså, i helgen som var stod det om 7 våldtäkter i tidningarna. jag fattar inte det där. alltså, jag fattar ju att det handlar om våld och så, men orka liksom? det är ju faktiskt ett jäkla jobb att våldta nån. eller att misshandla nån. jag fattar inte att folk orkar. att orka bara för att sänka en annan människa. fast det är likadant med all kriminalitet. jag fattar inte att folk orkar. de här värdetransportrånen tex. ok, vad kan bytet vara 20 mille, men så är det ju typ hundra som ska vara med och dela. nä, men iallafall tio. och så måste man köpa massa vapen innan och fixa flyktbilar osv för typ 2 milles skull. spela lotto istället. fram för att våga vara slö och bekväm.

nu är det här fotat i mörker med min hatmobil. haha, jag har ingen batmobil, jag har en hatmobil...

32472-79

min nya kökslampa iallafall. som jag köpte på blocket. så nu är jag inte blocketoskuld längre...

männen, kärleken? det gör ont att låtsas att man är likgiltig, men jag orkar fan inget annat. för varför skulle jag vilja veta att han har det bra hos nån annan? nå, jag skickade ett mail där typ andemeningen var att oavsett om han säger att han tycker om mig, så kan han inte göra det, för man beter sig inte så mot nån man tycker om. jaja... tröttsamt ältande, jag veeet :)
för övrigt såg jag han vince vaughn, om jag nu stavar rätt, på tv:n och nu håller jag med. karln är sexig.

jag fick iallafall lite städat igår, men långt ifrån allt. får väl se om det blir mer idag. banne mig. det är ett gissel att det ska vara så jobbigt att dammsuga under sängen bara för att man gjort förvaringsutrymme där under. så det kanske tar hela fem minuter och fan. sluta våga vara slö och bekväm! hehe...

nä, men jag har för många projekt påbörjade, så jag måste verkligen lära mig att ta en sak i taget, för att inte flippa ur och göra ingenting.

tog sömntablett i natt iallafall. förvisso lite sent. runt tvåsnåret, men hur som fick jag ju sova längre än fyra timmar i sträck iallafall. vaknade bara en gång i natt. så även om jag vaknade sent så var det värt det.

usch, jag drömmer för ofta att jag är jagad. det är sånna stressdrömmar. urk.

nåja, puss och kram mina favvisar!


Andra bloggar om: , , , , , , , , ,


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0