den som har flest skor när den dör, vinner.

saker gjorda: pysslat, diskat, lagat mat, glott på oprah
alkoholintag: té, honungsté
dagens fråga: ?
dagens låt: my baby just cares for me - nina simone
dagens känsla: trött, ungefär som att ha en sten i skon
dagens citat: "Carrie: I just love Sleeping Beauty! The music, the sets, the costumes. It's so romantic!
Stanford: You only like it because she sleeps for a hundred years and doesn't age."


nåväl, efter en mycket trött för och eftermiddag satte jag igång och fick lite julklappspyssel gjort. får vi ser hur resultatet blir till slut. men man känner sig löjligt nyttig att man faktiskt har gjort något. nu kan jag ju inte berätta vad, eftersom julklappar är hemlisar...

så lagade jag en grönsaksgryta på broccoli, mungbönor, alger, dinkelpasta, brysselkål, blomkål, morötter, palsternacka och sockerärtor. tyvärr hade jag ingen lök, men det blev gott ändå. hittade en buljong i en hälsokostaffär vid fridhemsplan. en buljong som inte innehåller natriumglutamat. iallafall står det inte på, så det är jag lite nöjd med. tyvärr är man ju skadad och trycker i sig för mycket salt. men ett problem i taget.

männen, kärleken? det är rätt trist att låtsas att man inte är svartsjuk, men, men, det är som det är. jag har ju lagt ner det där. det är för mycket ändå så. jag har pausat mitt liv tills efter alla rättegångar. för sen blir det ju ett civilmål gällande skadestånd. undra hur det blir om han skulle frias? bara tanken får mig att frysa till is, men jag menar med skadestånd och sånt jox, som jag redan har fått från folksam... med min otur liksom...

måste slänga in nåt vackert för att ta bort alla jobbiga tankar...

emilio pucci, 150d
 emilio pucci, 150 dollar
man vill ju bara äga för att de är så vackra att se på...

så kör jag väl en fredagsfyra då...

Tema: Tillbaka(?) till skolbänken


1) Skolminister Jan Björklund (fp) har öppnat upp för att skolor ska kunna ha klasser som innehåller antingen bara flickor eller bara pojkar. Vad ser du för för- och nackdelar med att skilja könen åt på detta vis?

nackdelen med att skilja könen åt är väl framförallt att de blir behandlade och bedömda efter kön och inte individ, att det stärker den patriarkala samhällsstrukturen och suddar ut individualitet. fördelar vet jag inte riktigt vad det skulle vara... det är väl, vad jag antar, pga att det sägs att flickor får färre utrymme i klasserna, men jaha?! det får de väl se till att sudda ut vad det gäller att uppmärksamma lärararna på problemet, inte på det här sättet...

2) Vissa vill ha fler betygssteg. Andra vill inte ha några betyg alls. Vad tycker du?

jag har ju bara erfarenhet av 1-5 systemet i grundskolan och det funkade väl helt okej... vet inte om jag tycker att det behövs nyansskillnader för att man ska se att det är en stark fyra tex...

3) Flickor får i genomsnitt bättre betyg än pojkar. Vad tror du är den största anledningen till detta?

att de är söta och inte lika störiga, så klart...

4) I världens bästa skola fungerar det… på vilket sätt?

på det uppmuntrande sättet. att uppmuntra framförallt till kritiskt granskande utan att riskera efterföljder...

 

--

jag hörde på tv:n att han, killen som läser keno, flyger till stockholm för att vara med där i direktsändning när han nu är med och sen hem igen samma kväll och så håller han på. usch, vad jag inte skulle vilja ha det jobbet...




Andra bloggar om: , , , , , ,


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0