med läggning för det röda

saker gjorda: sovit, impulsshoppat, glott på the closer, snokat på ett triangeldrama
alkoholintag: shit, jag är hooked  på chokladmunkar. det här kommer att sluta illa...
dagens fråga: varför big brother när det finns bloggar?
dagens låt: breaking up the girl - garbage
dagens känsla: är så där övertrött känns det som...
dagens citat: "Samantha: A guy could just as easily dump you if you fuck on the first date as he can if wait until the tenth.
Miranda: When have you ever been on a tenth date?"



tjipp. igår var jag inne i stan och fikade med N. hon är, ja, hon ser rakt igenom mig och jag ser henne för just den hon är. hon är underhållande, spontan, sprudlande och ändå deprimerad. typ. hur som blev hon erbjuden fem tusen spänn för att "hjälpa" en karl. jag är så trött på alla dessa män som tar sig friheter att objektifiera kvinnor. och detta tjat om vad de gillar för typ av kvinnor. när kvinnoidealet är trådsmala brudar med silikonpattar ska de minsann tala om att de gillar kurviga brudar med naturliga pattar. ursäkta, men vem har frågat? vem är intresserad? låt oss kvinnor vara som vi är och tig om dina evighetsbehov när det gäller utseendet. jag blir så trött. jag sitter inte och skriver artiklar om vad jag gillar för typ av män, rent objektifierande. att det ska va si eller så långa armar. men män ska heeeela tiden ta sig den friheten att trycka i ansiktet på en vad de uppskattar. jag förstår iochförsig varför. för tänk om kvinnor slutade tänka på sitt utseende och använde den tiden till annat tänkande. ja, då skulle inte världen se ut som den gör idag.

jag fick en rosa ljuslykta av henne igår iallafall. för att hon känner mig och är söt. sen fick jag hennes slav. han erbjöd sig sin biljett till rea på hamburgebörs och att skjutsa hem mig. under de kanske 10 minuterna vi träffades. helt galet. sen fick jag något meddelande om att han blivit betuttad i min person. jag tycker det lutar åt att han är desperat och jag vill nog inte ha någon slav längre....

så idag. bara för att jag var tvungen att hämta mitt paket i tobaksaffären istället för på ok var jag tvungen att gå förbi optikern. de sålde bågar för 10kr styck. så jag provade igenom ett par och klarade inte av att välja vilket, så jag gick därifrån med en beställning på 4 nya glasögonpar och 6700 kr fattigare. men, men. det är ju fyyyyra nya par iallafall :) mamma vrålade "du är maaaaaanisk, du är maaaaanisk" och surrade om att hon blev orolig. men det  var bara för enkelt, eftersom jag köpt ett par senast i februari i år, så det var ju bara att välja och beställa och gå därifrån liksom. det är inte så kinkigt om man passar i dem eller inte, bara de är fina att se på. och de fyra par jag redan har använder jag ju allihop.

männen, kärleken? jag känner inget sånt. jag är mer ledsen faktiskt.. svarade på mail att jag måste få vara som jag är oxå, trots att det får honom att må illa över min existens. typ. var säkert dumt gjort, men, men... jag blev ju förbannad, haha.

annars så har jag snokat lite på ett par eller fd par. och det är som en såpa. man kan säga att jag vet hur det känns.

och paketet jag hämtade var från yves rochere, som jag bara beställde för att få tre röda väskor gratis. tänkte att jag skulle kunna ha mitt smink i en, så att det matchade i badrummet. woho. jag är sån sucker för rött just nu.

Andra bloggar om: , , , , , , ,

kom på att det är fredag;

Tema: Kallt väder


1) Första snön kommer - och hela huvudstaden blev lamslagen. Hur har det varit hos dig de senaste dagarna?

jag bor i huvudstaden, så här har det varit lamslaget. förseningar i tunnelbanan, vagnbrist, halt och kallt.

2) Vi bor i “isbjörnarnas land”, enligt vissa mindre vetande utländska personer. ;-) Hur kan vi vara så dåligt förberedda på vintern varje år?

det är ju mer bara i storstäderna det är så dåligt förberett. det är väl pga tempot som hålls här. att man går på ett sånt raskt tempo att det där med framförhållning kommer på andra plats.

3) Vilket är ditt värsta vinterminne?

vet inte om jag har något sådant. det skulle väl vara att jag alltid blev sjuk när jag var liten, så fort jag klev utanför dörren på vintrarna och så fick jag spendera tiden inomhus sen.

4) Hur viktigt är det med en vit jul?

det spelar faktiskt mest ingen roll. det är slasket som är värdelöst.


 

 

Andra bloggar om:


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0