för ute regnar det men rumpan är bar

saker gjorda: träffat Ri, gått till F, ätit godis och druckit julmust
alkoholintag: var nån galning som hävdade att man skulle ha havssalt, vatten och citron och dricka
dagens fråga: varför gråter alla i tv?
dagens låt: har mest lyssnat på P1 och att lärare är kassa...
dagens känsla: trött, tom, märklig
dagens citat: "Mr. Big: Hey, have you got a light?
Carrie: I quit.
Mr. Big: Aw, we always used to share a cigarette together.
Carrie: We did a lot of things that were bad for me together. "


nu har jag bara sett en snutt av det här "lyxfällan", men jösses. varför ska man gråta i tv för att man har skulder? ska det  vara synd om en för att man shoppat ihjäl sig? och nyss var det några som inte fattade att de borde sälja motorcykeln när de hade miljonskulder, eller vad det var... måste det komma nån från tv3 och tala om det för en? jag blir så fascinerad över andra människors resonemang. ok, nu har jag ju inte sett hela programmet, gick bara förbi... och reagerade för att de spelade sorgemusik och det lät som han grät när han var tvungen att sälja åbäket...

okej, rättegången då. som sagt, jag var lite nervös inför domen, eftersom jag inte agerade offer utan var precis som min psykolog anser att jag är - sarkastisk och subtilt pikar folk... men det gick ju bra. han fick skärpt straff till 3 års fängelse. det jävla aset. för jag är helt förbi perioden när jag nästan tyckte synd om honom. han kan gott sitta där med lång näsa och det är inte mitt problem att han har sambo och barn. det minskar ju inte att han är ett as.

i domen står det att jag har berättat om mina minnesbilder "på ett sätt som framstår nyanserat. hon har tex uppgett att strypgreppet "inte var så hårt" och att samlaget "inte var jättebrutalt". inte  heller har hon stuckit under stol med att hon var berusad vid tillfället och att hon har minnesluckor avseende tiden närmast före samlaget. att hennes uppgifter skulle präglas av hämndbegär eller skuldkänslor över ett samlag i stundens ingivelse förefaller därför osannolik. till detta kommer att hennes uppgifter får stöd av journalanteckningar och THs vittnesmål. hovrätten finner därför att hennes uppgifter är tillförlitliga och skall läggas till grund för bedömningen i skuldfrågan."

vidare står det "genom hennes uppgifter är således styrkt att AH med dödshot och våld, som innefattat hårda slag mot ansiktet och strypgrepp, tilltvingat sig samlag i ett buskage. tre penetreringar har förekommit. även om parterna omedelbart före händelsen haft ett glatt samspråk, har själva våldtäkten haft karaktären av ett oförutsebart och brutalt överfall. hon har befunnit sig i en utsatt situation, där hon varit ensam och berusad på en plats där hon inte kunnat tillkalla hjälp. med hänsyn till dessa försvårade omständigheter finner hovrätten att brottets straffvärde uppgår till tre års fängelse"

kan ju då också förklara att de inte anser att hans uppgifter om att vi flirtat och sånt är helt orimliga, men ja, uppenbarligen hjälpte inte det honom ett dugg att han försökte glida in på det språket. nu vet jag ju att det inte var så. även om jag inte minns. men alltså, då skulle vi ju ha klivit av vid rätt hållplats till att börja med... jaja... sen så är han ungefär så långt från min svartkläddrockerkillestil man kan komma... nåja...

man kan säga att jag är nöjd och att jag tar cred för att ha varit duktig och att det faktiskt till stor del beror på mig och det intryck jag givit och min berättelse, som fällde honom så hårt. för när man läser i tidningarna om tex tumbavåldtäkten eller den här senaste i husby när de gick fria, så förstår man att 3 år är rätt länge, även om det självklart borde vara livstid för våldtäkter... men där kan ju han sitta och jag är inte särskilt rädd, peppar peppar ta i trä, för att högsta domstolen ska ta upp det här fallet. det krävs nog ett större brott och framförallt ett oklarare och mer tvivelaktigt dombeslut.

det går ju att spekulera i att mina båda domare var kvinnor, men jag förlitar mig på att folk faktiskt sköter sitt jobb, oavsett kön. däremot är jag jäkligt nyfiken på ifall hans advokat trodde på honom, ah, eller på mig. men ja, det lär ju vara rätt dumt att ringa och fråga.

männen, kärleken? fick nåt mess om min fikadejt med E. antar att han var orolig, men vi pratade ju inte om honom, mer än nån kommentar om nån bild typ... hur som är jag naturligtvis fortfarande orolig över hans välbefinnande, men det är i n t e mitt problem, jag måste sluta upp med det.
och jag satt bredvid den där killen i väntrummet idag, men jag vågade fan inte fråga varför han gick dit. trots att jag är supernyfiken.

har levt med mina päron i två veckor nu. idag åkte de hem. pappa är väl lite bättre, stackaren. jag försöker få mamma att boka tid för hälsoundersökning, så att han kan få det i julklapp. åh, vad glad han kommer att bli, hehehe...

nå, vidare i lund så träffade jag E för att fika. visst, rätt bisarrt, tycker vi nog båda två, haha... men varför inte, liksom...  och jag hoppas att hon förstår att jag aldrig hade nåt emot henne egentligen, utan att jag var arg pga den där andre, som skötte saker som ett as, men naturligtvis skäms jag, men ja, jag är ju galen, sån är jag... jaja... vi hade trevligt iallafall. eller iallafall jag :) mamma var ju då med nästan hela tiden, eftersom pappa låg hemma och var sjuk och jag tyckte att nog även hon borde underhållas lite...

sen vandrade jag in i lunds hälsokostaffär och där brände jag väl en 400 spänn iallafall... på lite sojabitar, råsocker, nässelté, mariatistel, pumpafrön och lite så där. en helt perfekt hälsokostbutik iallafall. måste leta på nån sån i sthlm...

brorsan hade köpt masaiskor. mbt-skor http://www.annsilwer.com/mbt-skor och det måste nog jag oxå göra. eftersom jag lätt vinner sm i dålig hållning så att säga...

måste hitta på nåt bra sätt eller nåt att träna. måste verkligen börja träna, men jag fattar inte hur jag ska orka ta mig iväg till nåt gym. skulle fan finnas ett här i huset. haha, jodå, jag inser det ironiska i att man inte orkar ta sig iväg och träna...

hade tänkt köpa lussebullar, men så såg jag att de sålde 3 för 15 spänn, så det lönar sig ju som inte att baka egna...




Andra bloggar om: , , , , , , , , ,


Kommentarer
E

Äh du vet ju att jag inte hatar dig heller på nått sätt. Jag var svartsjuk som satan helt enkelt. Inte helt obefogat heller men det var ju inte ditt fel.

Tjing

2006-11-24 @ 01:22:21


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0