för jag vill ligga under en filt

saker gjorda: inte gjort så mycket, men jag SKA
alkoholintag: lite amarettokaffe
dagens fråga: varför måste det vara så mörkt ute  hela tiden?
dagens låt: stupid girl - garbage
dagens känsla: är så där övertrött känns det som...
dagens citat: "Samantha: I can't even be around that man. He's dangerous and toxic.
Carrie: So he's manthrax?"


haha, han prata med K i telefon. hon hade varit på finlandskryssning och i tron att hon sms:ade sitt ragg skrev hon nåt i stil med "jag är fortfarande full, men det är trevligt ändå. kramis" som dock råkade hamna hos hennes finskalärare. som tidigare i veckan fått ett mess om att K inte kunde komma på lektionen pga förhinder...

så är dte dags att börja plocka, för på torsdag blir det finfrämmande. men först ska jag äta och kura under en filt ett tag. men sen så. det hade ju varit bra om jag redan hade gjort det, så att jag hade hunnit måla en tavla till mamma i födelsedagspresent, men det får bli en annan gång.

och så har jag skrivit ett hatmail till postfoto som beskurit mina foton helt åt helvete och även inte skickat dem i den storleken jag beställt. jag blir så trött. antingen får jag ignorera allt och fortsätta leva, eller så får jag beställa nya.

hur som klagade jag på santa marias jordnötssås. så de ringde upp mig och berättade vad som skedde och vilka tester de gjorde och hur allt gick till. nu hade inte jag gett dem något telefonnummer, utan de hade tagit reda på det på eget bevåg. fick iallafall en check på 75 kronor, plus service liksom. nog för att det tog två mail, men det gör som ingenting, jag är lättköpt.

och så har slaven jag avböjde gått och blivit betuttad i mig och vill ha mitt telefonnr. alltså, jag menar, kom igen, vi träffades i tio minuter. nån måtta får det vara på folks dyrkan. förvisso vill jag ju bli dyrkad, inget annat duger, hehe, men iallafall. jag skulle ju krossa honom. alltså, inte för att jag körde med honom, för sånt kan jag inte riktigt. men ja, jag skulle krossa honom på mitt sätt. det där att pendla mellan iskyla och värme.

såg att man kunde bli botad från allergier med hjälp av kinesiologi. undra om det verkligen är möjligt. jodå, jag såg vetenskapsmagasinet om alternativ medicin. och även om jag är lite så där härligt new ageig, så är jag lite skeptisk ändå. fast det är spännande hur som. haha, man kunde tom bota dyslexi stod det...

männen, kärleken? jag vet inte det jag. det är rätt trist och torrt på den fronten faktiskt. och den där vars psykolog ansåg att jag var dålig för honom har inte hört av sig, så han tror nog på det och ja, det får vara så. folk får vara galna utan mig ;) och jag får vara galen i min ensamhet ;)
men som K oxå tyckte att det var ett oproffsigt uttalande. hon menade på att "ja, men skit i dina egna problem, det är andras fel" är rätt oproffsigt. och jo, så skulle min pyskolog aaaldrig göra. för hon är bäst!
fast jag är rädd för att hon börjar tröttna på mig nu. och jag vill ju gå till henne hela livet typ.

och jag har så många planer på små pyssel jag ska göra. sånt där som att koka knäck och sånt och sortera och packa om saker och kläder och allt. och ingenting blir gjort. eller ja, lite då. jag har iallafall bytt lampa i hallen efter bara en vecka eller nåt.

tror att jag ska spara ut till långt hår igen. fast jag vet inte. haha, det är ju ett tag tills det blir långt igen, kan man säga. men det känns inte riktigt som jag, det här korta... och ful är jag oxå, inte för att det gör någonting, jag hatar att bli objektifierad ändå så.

och så måste jag spika upp en tavla på väggen. det är sånt som är lite av ett handikapp för mig. i min osjälvständighet. jag klarar inte av sånt. för jag klarar inte av att bestämma vart jag ska spika upp den. jag vill att någon annan ska bestämma. haha, det är jag som borde vara slav kanske...

men imorn, ska jag vara effektiv. banne mig.

nåja, puss och kram!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0