jag ser inte riset för alla blåbär

saker gjorda: jag spelar in band och köpte frukost här förut.
alkoholintag: nån öl eller så blir det nog
dagens fråga: undra varför hyresvärdar bryr sig om varför man vill byta lya?
dagens låt: hocico
dagens känsla: uppe i varv
dagens citat: nu har jag kommit till slutpärmen, så jag tänker istället citera en dialog från bokstavligt talat, samtal i stan, någonstans i bloggen. mjo.



*10 januari, 12:50, café, mariatorget

- då är ju du äldre än mamma.
- fast hon ser ju ut som en gammal kärring!
- nej, det gör hon ju inte!
- jo.
- så åldras man väl på olika sätt. hon är ju kvinna, du är ju man, eller är du inte det pappa?


jajo, jag tänkte gå på lite gothklubbar ikväll. så där softa lite, ta nån öl... umgås med vänner. men jag orkar inte klä upp mig nå nämnvärt. det får vara som det är...

- jaha, det står här att du vill ha balkong? kan du utveckla det?
- ja, jag har saknat balkong hela tiden... typ... (vadå, vill inte alla ha balkong??)
- men jag ser här att du sökt en lägenhet utan balkong och då tänker vi; hmm, varför då??

- jaha, du vill bo större, kan du utveckla det?

men snälla kom igen... töntvärdar, vad tror de liksom... jaja, nä, det är inte jag som ska byta...

gick och köpte en frukostpåse på caféet här. klockan halv två... jaja... men jag fick den billigare oxå :) den skulle kostat 58, men jag fick den för 50... vet inte varför, men det var snällt och jag älskar vårt café här ute...

männen, kärleken? ok, jag är inte med på den här idén att bo på nåt jordbruk. jag vill liksom inte hugga ved eller ha mina händer fastlimmade i dammsugaren. eller gps-sändare i traktorn så att jag inte kan måla huset rosa och rymma därifrån... haha, men en liten gris vill jag ha :)

har ätit en bulle nu :)

jaha, nähä, ska väl ta och duscha då...

fan, nu tycker jag att anton ska vinna bb... iofs är han en stureplansbrat så han behöver väl inte pengarna, men jag är så trött på alla andra...





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0