jag har inte heller badat i genesarets sjö



saker gjorda: har varit inne i stan precis hela dagen och letat present
alkoholintag: man skulle snarare kunna kalla mig vrålhungrig än berusad
dagens fråga: varför måste jag alltid böla hos mvc?
dagens låt: me and a gun - tori amos I haven't seen Barbados So I must get out of this
dagens känsla: trött och irriterad
dagens citat: ingenting förenar folk lika mycket som ömsesidigt hat.*


* henry rollins


och så var jag stressad igen, haha, men det löser sig. men jag känner att jag har förlorat kontrollen över när det är jag ska göra saker, när det är fest, när det är konsert och när jag har läkartider och tandläkartider osv. jaja.

och så idag på mvc vägrade barnmorskan skriva ut p-piller bara för att jag åt cipralex och min läkare ansåg att det inte fanns samband mellan p-piller och depressioner. hon ville at jag skulle prata med en gynekolog, men jag fick inte gå till den jag bor vid så jag lackade och sa att jag inte tänkte gå till nån främling och berätta om mina nojor, jag har träffat 7 psykologer, det räcker så och vill hon inte ge mig ett recept så får jag väl ge fan i att äta då, det är väl inte mer med det. så får jag väl få en bebis när jag blir våldtagen nästa gång då. 'men det här är starka mediciner leopardia' 'ja, men vad är problemet, jag ska ju inte äta dem, det är väl inte mer med det?!' sen frågade jag varför jag inte fick gå till min gyn och då sa hon att jag fick väl gå dit om jag ville, men de brukade bara inte rekomendera dem. skumt det där. så jag gick förbi där när jag gick hem och bokade en tid, fick lite vip för att hon kände igen mig. antagligen för att jag alltid kommer inrusande där med tårar i ögonen och ett hysteriskt leende på läpparna. nå, jag gick surt ifrån mvc som säger att de inte är läkare men sen skiter i vad min läkare säger.
vet inte varför jag skriver om det här, men tydligen blir folk provocerade av att jag äter p-piller utan att ha planer på sex, så då kan jag ju fortsätta skriva om det.

och annars kan jag informera om att lyxdiskborsten som jag köpte i spanien för 30 spänn var av märket Jordan. inte för att jag tror att det gör att priset var rimligt. helt galet. men, men. jag får väl diska desto oftare :)

männen, kärleken? mm, han är underbar. så är det bara. men... han ringde igår och frågade och jag sa att jag liksom kanske tycker mer om honom än vad han tycker om mig och då kanske det blir jobbigt för honom, särskilt eftersom jag blir som ett surt russin så fort jag tror att han raggar på nätet, så där så att det kanske är bäst att vi inte hörs på ett tag. så vi kom överens om det. och det känns bra att ta ett sånt beslut när det fortfarande pirrar i magen och inte är massa vrede inblandat. och så får han ju tid för sina studier. eller ja, alla andra fruntimmer tar väl tid då, men jag är iallafall inte med och förstör för någon annan där :)

och så måste jag hinna hemmagöra present. fast idag är jag så trött så idag skulle det bara bli fel, så det får bli en annan dag... om det blir som jag tänkt öht...

och jag är liksom själv i lägenheten nu. det känns lite konstigt helt plötsligt att vara ensam efter att ha delat med 2 andra i 2 veckor. och det känns konstigt att inte vara magsjuk längre :) men det är fint.

nä, nu ska jag äta pasta och titta på killer instinct.

läste ju förresten alkemisten, där i spanien, och jag tänkte att jag skulle citera ett stycke;
"när man alltid såg samma människor /.../ blev de där människorna till slut en del av en sliv. och eftersom de var en del av ens liv skulle de efter ett tag också vilja ändra på ens liv. om man inte gjorde som de förväntade sig blev de sura. för alla människor har en bestämd uppfattning om hur andra borde leva. men de visste aldrig hur de själva skulle leva."

nå, detta innebär ju givetvis inte att det är ok att strunta i löften man avgett.




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0