är det du eller jag som är en kardborre?

saker gjorda: träffat R, letat krukor, dammsugit, diskat, glott på tv
alkoholintag: har haft ont i huvudet sen i går kväll, så nej tack
dagens fråga: man kanske borde kolla om man har b12-brist?
dagens låt: för fet för ett fuck - svullo
dagens känsla: relativt ok, trött naturligtvis, men överkomligt
dagens citat: när jag får brev är det ofta från föräldrar som skriver och ber mig sluta existera. någon skrev att hon inte klarade av att gå förbi sin dotters rum eftersom hon hela tiden spelade plattor av en man som låter som om han får båda benen avsågade.*


kan förövrigt berätta att för fet för ett fuck är en av de tio mest sålda singlarna i sverige - någonsin. eat that, brolle jr.

min mamma tycker förövrigt att jag ska gifta mig med brolle jr för han ser ju så snäll ut och har sån charmig norrländsk dialekt. men jag läste att han hade flickvän, så jag får ta och berätta det för henne. så att hon lägger ner de planerna. men annars kan ju fido göra en slående imitation! heartbreak city, yeah.

och så har jag iallafall tagit mig till tandläkaren, lämnat papper och fått en tid. nu vägrade de lyssna på mig när jag försökte förklara, men de får sköta det där bäst de vill. jag tänker inte betala. nötter. men jag vill inte gå tillbaks till tanten som sabbade mina tand från början, utan jag tror på ulla nu. om man heter ulla så LÄR man vara en bra tandläkare, så är det bara. banne mig.


det är sabla svårt att hitta krukor som inte är vita eller pastellgula. jag skulle vilja ha en mörklila glitter... jaja, drömma kan man ju... klart att jag kan göra själv, men det kanske jag kunde tänkt på lite tidigare. men spännande, då kan jag ta min morgonpromenad till en annan förort i morgon. kolla på deras, eh? vivo, eller nåt.

är riktigt nöjd med att jag fått lite gjort idag iallafall. trodde inte det när jag vaknade i morse med huvudvärk. så jag somnade om och gick upp tolv istället, men det gick ju bra. och om jag kommer ihåg så går det en repris på programmet som går nu, den 7e. 'de döda berättar'. missade det visst. nåja.

provade kaspadersemla sist. med mandelmassan i grädden, gott, gott, men jag hade nog gärna haft en klick mandelmassa i bullen oxå. nästa gång ska jag prova wienersemla, ifall de inte slutar sälja dem nu. jaja. är skitsugen på kaffe, men man ska ju inte dricka kaffe efter halv sex på kvällen, så jag får väl vänta tills imorn.

* och det är darling morrissey

läste i apotekstidningen att man kunde bli sjukt trött av b12-brist, så jag kanske borde ringa och boka tid för att kolla det. men nu har jag iallafall kollat med min läkare och man kan ta tabletterna på kvällen, så jag ska prova med det ett tag och se om det blir någon skillnad. annars är min närmsta plan att färga håret igen, att ta en fotopromenad ut till djurgården, att gå till cosmonova, läsa böcker, tidningar och att tvätta de fönster jag har kvar, samt att sätta in de artiklar jag skrivit, roskildefotona, sortera deklarationer, kvitton och bruksanvisningar och garantier, sätta in program och biljetter och andra tidningsurklipp, sy fodral till alla mina solglasögon och ja, åka till spanien då.

men nu ska jag se klart på ett avsnitt av medium och sen kommer jag säkert att somna, annars blir det law and order ci.




Kommentarer
Micke Skribent

Sök dina svar på denna nya sajt som är många sjuka till gagn och hjälp.

http://gluten-celiaki.blogspot.com/2011/03/glutenintoleransceliaki-ger-brister-pa.html

2011-04-10 @ 12:04:12
URL: http://gluten-celiaki.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0