tv-piraterna oh oh oh

saker gjorda: sovit
alkoholintag: tillbaks till citronvatten
dagens fråga: hur trött kan man bli egentligen?
dagens låt: livet är en fest - nationalteatern
dagens känsla: kär, tröööööött! arg!
dagens citat: nu har jag kommit till slutpärmen, så jag tänker istället citera en dialog från bokstavligt talat, samtal i stan, någonstans i bloggen. mjo



* 14 mars, 15:15, café, karlbergsvägen.
- har fått ett sms här: "hej mamma, tror att jag ska sova lite till,
vi kan väl prata senare. kram" 14:10 var det.
- då var det nog fest igår, dom va på fest igår.
- jag vet inte.
- fan vilka tider! härligt!
- fast hon tycker inte så mycket om att festa. det gjorde inte jag heller i den åldern.
- fan vilka härliga tider!
- hon är nog bara trött.
- jämt var det fest!


männen, kärleken? men åh, kan jag inte bara sluta? varför ska jag oroa mig. och hur säger man till nån att nu är han sjuk och borde gå iväg nånstans. det finns ju faktiskt folk han behandlar väl, som kan bry sig. ska inte jag behöva göra heller. har ju ingenting för det heller liksom. men han är för uppe i varv nu, jag hörde det när han pratade och sa sånt han normalt inte skulle säga. men fan, det ska verkligen inte vara mitt problem...

kunde inte sova i natt. såg nån kass film på femman, men inte ens det hjälpte. det var en scen där hon drömde att killen hon hängde med stack en elektriskt förskärare i henne. för så hade hon mördat sin styvfar. hur som, åkte hon då iallafall hem till den här killen mitt i natten. kan säga att om jag drömde mardrömar om att nån hade ihjäl mig, så skulle inte jag åka hem till den personen. och hur som har jag varit helt väck idag. orkade inte ens laga mat. gjorde mackor. vilket är lite ironiskt, att jag då ringer och undrar ifall någon annan ätit och sovit ordentligt... särskilt någon jag fortfarande tycker har betett sig som en idiot och ett as. för det kan ju faktiskt han jävla knull göra. fast ja, jag tycker ju om honom och vill att även han ska ha det bra... fan. oxå.

gick och köpte päron, för imorn ska jag nog göra päronpaj tänkte jag. köpte lite vindruvor och apelsin oxå, som jag tänkte ha i. kanske om jag har lite choklad kvar att jag hackar i det oxå. så var det med det. sen ska jag tvätta. har inte varit ensam i tvättstugan nånsin. men jag tänkte tvätta ett täcke som ligger i förrådet, så där tills brorsan kommer hem. och mitt eget. så, det var väl lika bra kanske då... kanske kan ta en bok och sätta mig där och läsa lite. istället för att springa fram och tillbaks.

ok, så ska vi se om jag kommer fatta nåt av det här med att föra över kassettband till datorn. läste nån artikel om att det funkade med en freestyle och att det fanns massa program som kunde fixa till ljudet. så jag får väl kika på det så småning om då. fast jag kommer ju aldrig att fatta, inser jag nu när jag tänker på det. ok, att föra över ett band rakt av, men om man sen vill ha låt för låt då?! stånk.

och så blir man gammal imorn... fy 17. och alla är borta, haha, så jag kommer inte ha nån att snacka med heller. för det är personalfest och festival. och jonas är på resande fot och mimo är lite galen och jag tog ju en paus här och skickade ett mail att jag inte kan vara polare med honom. och nu är jag arg. så var det bra med det. faaaan.

och alltid när jag är på apoteket är det nån gamling där som ska ifrågasätta högkostnadskortet och vad det visar och sen slutar det med att de ska betala typ 40 spänn. fattar inte. orka bråka om 40 spänn liksom och hålla på och hetsa. sa till mamma att hon aldrig fick bli sån, utan att hon var tvungen att räkna med att det stämde. för det är faktiskt tusen års kö på apoteken som det är redan för att folk ska sitta där och berätta sin sjukdomshistoria. ooorka liksom. lite respektlöst är det ju. folk väntar ju i köööööööön!

har inte köpt busskort heller. åker på biljetter numer. de har ju sänkt priset och nu får jag ju ångra det där att jag tänkt att man ska seee folk. det där att man ska vara trevlig mot folk i kuren och ge dem ett erkännande för att de sitter där och sköter sitt pisstrista jobb. så jag har alltid sagt god morgon och hej och sånt när jag gått förbi. så nu ska det ju pratas när jag lämnar min biljett. för nu är man vänner tydligen. jaja.




Kommentarer
niklas

jag tycker att regering har tvingat folk att skaffa digital-tv pga dom släckte ner tv masterna nu måste alla vanliga komma upp ur digital-tv helvete med lögner som digital-tv sa fler tv kanaler detta är inte sant utan blir inga tv kanal blir bara brus och måste köpa skräp grejer att kunna se på bara 1 tv kanal på tv fjärr det gör mig förpannad nu måste nån våga kapa en terra com ägd tv mast tex pirat parti eller ett gäng eller vad som helst o sända egen analoga kanaler på tv master det gjorde chile folket och colombia folket det måste vi göra anars blir inget mer tv i fram tiden

2008-02-26 @ 02:48:18


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0