this shoppingmaniac is in love with you


saker gjorda:
blivit antagen på kurs och shoppat loss
alkoholintag: nix, men satan i gatan vad jag är hungrig... snart semeldags
dagens fråga: vad är jag dålig på då?
dagens låt: being boring - pet shop boys text
dagens känsla: hungrig och trött



jag tror att pet shop boys faktiskt gjort två av världens bästa låtar. även om den ena är en cover.

köpte en ny mascara. tänkte att jag provar eyes wide open, eftersom att mina ögonfransar är så där jobbigt långa att de går emot glasögonen hela tiden. tänkte att de karnske krullar upp sig lite. inte för att någon franstång gör någon skillnad, men, men. jag behövde ju ändå så en ny.

så köpte jag en rosa t-shirt med nightmare before christmas-tryck och en militärgrön betty boop. sen köpte jag en långärmad med rosarandiga ärmar med, hmm, jag tror att det är bloody mary-tryck. den där lilla tjejen med kniv som är på andra sidan... jaja... och sen en stickad kofta, oxå med rosarandiga ärmar och lång huva. från hell bunny. mjo. och sen köpte jag då en väska för 400. lite mer än vad jag tänkt lägga ut, men allt i sådana där fetischistbutiker, typ, kostar ju. nå, den är svart med rosa dödskallar. såklart :) och den är fiiiiiin! här är den;

väska

så nu kan jag kanske ge mig ut och fota oxå :) en sak att bocka av på listan iallafall.

sen köpte jag en situation sthlm.  och där kunde man läsa om aftonbladets djupsinnighet. "det är inte bara i förorterna knarklangarna bor". jajamensan.

sen köpte jag en rosa t-shirt med "mad cow beats crazy frog" bara för att. och två tygkassar med lilla fruntimret-tryck. "det är inte brösten som gör oss kvinnor unika. utan det att vi kan använda båda hjärnhalvorna på samma gång". tänkte ge en till mamma. och sen var det slut på shoppandet.

och jo, jag kom då in på kursen. fast det hade jag ju räknat med när jag åkte dit. dumt nog egentligen, för det var kurser som var fulla. så då måste jag ringa och snacka om det på måndag. och på tisdag ska jag träffa min otroligt osympatiska läkare för ett läkarutlåtande. jag är rädd för henne. men i helgen ska jag bara bry om mig själv. fast jag är lite sugen på att åka och prova magdans på söndag. vore rätt ballt. tror att det är bra träning.

männen, kärleken? inget sånt, men jag har varit snäll mot män både igår och idag. igår visade jag i leksaksaffären hur man sätter ihop remmarna på en ryggsäck och idag när jag gick på drottninggatan var det en kille vars kasse gick sönder. vars kasse full med mynt gick sönder. först tänkte jag hjälpa till att plocka, men de rullade inte så mycket pga snön och sen var det typ bara enkronor som rullade iväg och jag tänkte att han kanske klarar sig utan dem, men iallafall så gav jag honom en ny kasse. ja, eftersom jag hade ett par stycken. sen flirtade jag lite med rockerskillar här och där. innan jag insåg att jag såg rätt ocool ut i min rosa barnmössa. nåja.

och så kanske jag måste sluta äta semlor och dricka varm choklad hela tiden, för jag är helt finnig på hakan. vet inte varför egentligen för förut åt jag ju wienerbröd.... börjar misstänka den där kinesiska/rosenroten som smakar som helvetet. eller så är det väl det att jag är ur fas, håglös. det är inte direkt kul iallafall. eftersom min största noja någonsin är att folk ska tycka att jag är äcklig. inte för att jag själv tycker att finnar är äckligt, men iallafall. så är det. nu har jag avslöjat det.

och fortfarande ingen rosa mobil... vilket iofs kanske innebär att något annat företag hinner komma ut med en rooousa telefon så att jag kan ha comviqknarkarna igen... jäjä...

nu ska jag trycka i mig en semla och fortsätta låta som C. så där att jag äter så nyttigt, varför får jag finnar???!!! en semla till frukost, raow.






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0