semlornas intåg i blåbärsskogen


saker gjorda: varit till universitetet och handlat micromat i mängder
alkoholintag: näpp, men gissa om jag köpte två semlor på vägen hem?!
dagens fråga: undra varför ozzy inte pratar lika bra som han sjunger?
dagens låt: den här; close my eyes forever med ozzy och lita ford
dagens känsla: jag vet inte om jag har någon känsla idag, är nog mest trött och less



nu har jag varit och rekogniserat, så att jag vet vart jag ska sen. gick runt där och kollade tidningar och sånt, men tröttnade snart eftersom alla glodde så. ok, jag vet att jag inte inbillar mig att folk tittar för när jag inte kan vrida på huvudet utan att få ögonkontakt med någon så betyder det att jag är iakttagen. sen vet jag inte om det beror på att univ är en köttmarknad eller om det är för att jag inte hör hemma där.

igår fick jag höra att jag hade fin mössa och att den passade mig :) den är rosa med blommor och bollar på.

jag har börjat äta tomater varje dag. för det var någon läkare där jag går som åt 1 kg tomater om dagen för att det är så nyttigt. så killen i oprah hade inte fel, helt enkelt. nå, nu var det nåt där med serotenhalten, men sen var det massa annat oxå.... köpte även papaya, för det skulle vara någon mirakeltjosan...

och jag vill prata om slitz. tidningen slitz, som utger sig för att vara en underhållningstidning och inte en herrtidning. först; jag kan förstå om man är 15 år och tjackar slitz för att det är mindre pinsamt än att köpa en riktig porrtidning. inte för att jag tycker att porrtidningar är mer okej. och visst, jag är feminist, så självklart ser jag kvinnoföraktet slitz står för när de skriver saker som "är din kvinna för gammal - så tär tidens tand på det täckta könet?" och det handlar om att kvinnor över 40 drabbas av åldersbetingade hormonrubbingar som gör att de torkar ut och att pattarna är sönderarmade och att röven mest påminde om slajm... men det jag tycker gör det mest konstigt att tidningen fortfarande säljer är MANSföraktet de står för. de tror att män är idioter som hellre skulle få en hjärnskada än förlora potensen. de tror att enda anledningen till att män inte sätter på sin flickväns könsmogna dotter är för att det kanske finns en konflikt mellan mor och dotter. och det här tar män?!!! och ni 60 000 män som faktiskt köper slitz varje månad, det är denna idiotstämpel ni även får av mig och många andra pga att ni just läser denna tidning. och för att fortsätta mogenheten vad det gäller slitz så citerar jag del av en intervju med chefredaktören, så tillika hustru- och barnmisshandlaren mats drougge. (varför man nu återigen köper tidningen och stöder honom)
- det är som att vi lever på två olika planeter. du nedvärderar ju kvinnliga attribut, säger mats
- vad menar du med kvinnliga attribut, kropparna eller?
- nej, kläder och smink och sånt
- jag vet inte om det  just måste vara kvinnligt?
- men där ser du, det är ju ingen idé vi diskuterar det här. du fattar ju ändå ingenting. tack och hej.

och där slängde mats på luren.
jo, jag har läst boken bimbobakslaget och jag häpnas över folks val att leva i förnekelse. och det här citatet, ja, ni kan ju själva välja vad det är för fel på det;
"tänk om folk såg mig på morgonen när min pojkvän nicola ingrosso sparkar mig ur sängen och säger: "fy fan, spring och ta på dig din mask, du ser för jävlig ut..."" sagt av charlotte, då nilsson, nu perrelli...

SLUTA KÖP SLITZ NU!


idag kanske jag kan få något sorterat iallafall. fast nu ska jag äta semlor till frukost och glo på csi miami ett tag.


och den här rosenroten-kinesiskaroten jag köpte för att få energi. den smakar så vedervärdigt att jag kräks varje gång jag tar den. så jag förblir nog energifri då. fattar inte hur något kan smaka så illa och framkalla kväljningar så på en gång. man har ingen chans liksom.






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0