perhaps perhaps perhaps, det är coupling ditt nöt


saker gjorda: diskat och promenerat
alkoholintag: ska göra en äggtoddy med rom ikväll, mjo
dagens fråga: får telefonsvarare en att säga massa konstiga saker bara för att man möts av tystnad?
dagens låt: she's like the wind - patrik s just a fool to believe i have anything she needs
dagens känsla: rastlös, trött och stressad


jag blir ju stressad för att jag letar efter saker att göra. eller snarare som jag borde göra, som tex sortera det och det, lägga saker i bokstavsordning, städa det där och det där, läsa det och det, gå dit och dit.. men, men... can't help it. idag ska jag iallafall dammsuga så att jag imorn kan börja klippa ut de artiklar jag skrivit och klistra fast på papper, lägga i plastfickor och sätta in i en pärm. sen ska jag sortera alla gamla kvitton, bruksanvisningar och garantier. sen alla lönespecar och deklarationer. sen tidingsurklipp och biljetter och program från saker jag varit på, besökt. sen mina filmer, sen mina dikter, och så måste jag dammtorka mina vinylsinglar oxå. hehe, nu kom jag att tänka på jim jidhed och ohohoh kommer du ihåg mig, kommer du ihåg mig än, tänker du oxå på mig ibland...

ok, det blev endast en kort promenad, bara 2500 steg och 130 kalorier, enligt min stegräknare. men det är som lite svårt att gå längre, för man fryser bort halva ansiktet. trots att jag går så snabbt att jag blir helt svett så fryyyyser ju kinderna. hehe, och det är inte rätt område för att gå runt i skidmask...

har iallafall löst problemet med låset i porten. tricket är att ta i ordentligt när man trycker in den och vrider om. inte normalt, men jag kommer in iallafall. har ringt två gånger och sagt till, men, men... så där, det har varit telefonsvarare och av någon anledning börjar man ju svamla när man möts av en telefonsvarare, så...

ryssens kortprogram var outstanding och fransmannens klart roligast när han åkte som james bond. show show.

och här är dagens tips. coupling, tv-serien, kl 19:30 ikväll på tvåan. hemsidan.

skulle skriva lista igen på tisdag över saker jag är bra på. hon hade glömt bort att jag skulle ha gjort det redan i tisdags och av någon anledning tyckte jag att det var pinsamt att nämna det... nå, jag kommer mest på negativa saker jag är bra på.... som att vara cynisk... även om cynism roar mig, så... och att plocka folks svaga punkter, även om jag aldrig utnyttjar det, aldrig, så vet jag inte om det är någon värdefull talang direkt...

och, det coola med oprah är att när hon gör sina reportage som 'här gör jag yoga' eller vad som, så är hon alltid osminkad och ofriserad. klart coolt att visa sig osnygg i tv när man inte behöver. ja, om man nu inte råkar vara med i programmet 'du är vad du äter'... tväääätta håret åtminstone, liksom....!

och inte får jag äta vare sig lussebulle, wienerbröd eller semla idag. suck. men jag har massa tomater jag kan äta. och glass. hmm. blåvitts melonglass, mitt andra tips idag.

men nu ska jag värma lite choklad och äta frukost. vete fulingen vad jag ska laga för mat idag. vet iochförsig inte vad jag har hemma ens, men jag tror inte att jag har något hemma som går ihop. eller ja, jag kanske kan göra hummersoppa. undra om man kan leva på det.... jaja.





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0