och hemligheten ligger i receptet


saker gjorda: möten och sånt
alkoholintag: nix, men jag är löjligt sugen på chips och jag äter inte chips, men ge mig nu, nu, nu!
dagens fråga: kan inte någon bara ge mig en plats att vara, där jag är hemma?
dagens låt: jag är nog beredd att säga cher här... cher och main man, kanske...
dagens känsla: trötthet, nåt så grymt



jaha. jag kommer inte ens ihåg vad jag skulle skriva ner... tycker fortfarande shakiravideon är kass kass kass.


jag vet inte. jag ska försöka komma på vad jag vill med mitt liv och försöka nå dit. ett mål. eller, eftersom vi lever i sverige och man inte är något värt om man inte betalar skatt som en plikttrogen medborgare, så ett yrke snarare. ett yrke jag kan leva med. det är ju synd att jag inte vet något som gör mig glad. annat än att få rädda världen. men att rädda världen och försörjning går sällan hand i hand.

tog fram lussebullar ur frysen i morse, men jag har inte orkat äta nån än. har ingen matlust utan äter bara det allra nödvändigaste. men jag lovade mig själv att göra mig en riktig mastodontfrukost imorn med nypressad jos och allt. för de har höjt priset på frukostpåsarna och inte för att jag är snål, men det är inte lika roligt längre bara. inget som gör en glad när man får betala mer. helt enkelt.


uh, jag måste lägga ut mattorna jag tvättat, sortera, sortera, och ställa in böcker i den tomma hyllan jag fick. skaffa bokstöd. väska. sätta in roskildefotona och de från arvika. sortera alla tidningsurklipp. och så fick jag ett tomt dokumentskåp i förrådet där jag inte riktigt vet vad jag ska ställa än. göra något med kartongerna med skolpapper. städa av databordet från plotter och papper. skriva brev. sortera kassettband, det som är synd är att det liksom bara är att slänga för att det typ bara är jag som använder kassettband...

jaha, försäkringskassan. nä, det var en ung tjej jag träffade och unga tjejer har nog en tendens till att vara trevliga iaf. sen hängde jag nog inte med riktigt på alla regler hit och dit... men man får iaf inte plugga på universitetsnivå och få pengar från dem samtidigt om det inte var nåt särskilt, fast de kunde göra så att de drog av 25% nu och jag kunde läsa mina 5poäng. den möjligheten fanns ju. men komvux fick man läsa på... fast det tror jag inte att jag kan... el ja, det skulle väl vara ifall jag skulle läsa nåt som typ teknik eller kemi eller nåt annat jag inte läste i gymnasiet. haha, gymnastik kanske...
nå, jag vill gå en målarkurs iaf tror jag. fast helst skulle jag vilja gå en här ute i krokarna. tycker att de borde kunna ha en på biblioteket. ska finnas nåt en bit bort för miffon som mig. där de kan gå och göra massa jox. men jag är rädd för miffon. räcker med att jag är ett själv. men jag kanske verkligen, verkligen borde kolla upp det. för jag vet att de har haft målarjox förut. iaf... poff.

jag kunde ju iofs föreslagit att de skulle betalat den här skrivarkursen i turkiet jag såg ;) fast, jag vill ju inte resa till turkiet, där i ligger problemet...

och jag tycker att det räcker med dödsfall nu. vill inte att mina vänner ska leva i sorg.






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0