obla di obla da, kommunikation som får en att vilja dansa



saker gjorda: fascinerats över hur trevligt det är på söder....
alkoholintag: kom på idag att jag glömde romflaskan hemma
dagens fråga: hur fungerar egentligen en bakmaskin?
dagens låt: den här videon med shakira är det fulaste och mest meningslösa vulgäritet jag någonsin sett
dagens känsla: stress. känns som hjärtat arbetar upp sig, slappnar av och håller på så ett tag. och som att det tar ett jättestort slag helt plötsligt.



var hemma hos fidolito idag och hämtade öronmuffar. fina sköna öronmuffar :)
- vill du inte sätta dig ett tag?
- nä, jag ska gå tänkte jag
och sen stod jag väl säkert kvar en timme och malde på iaf.
nå, den största frågan var nog hur en bakmaskin fungerar. och att jag seriöst känner mig som hon som inte fattade varför hon inte fick in nattradion i grekland - hon hade ju svenska batterier...

stod och tittade på en bakmaskin för 730 spänn el nåt. och den andra stora frågan är; varför har man inte en bakmaskin om det innebär att man kan få nybakat bröd varje morgon??

och jag är liksom stressad för att jag ev ska åka till spanien i typ mars. jag känner nu att jag inte klarar av det. nervositet. stress. ångest. jag vet inte hur jag hanterar att möta en okänd och obehaglig situation med annat än nervositet.

undra varför man syr i lappar som gör ont i kläder?!

jag är sån typisk tvilling i den bemärkelsen att jag ständigt är i konflikt med mig själv. att jag har två sidor. att jag blev mindre och mindre glad från och med det att jag började skolan. det där med att jag nog inte trivdes med att fogas in i massan, bli kuvad av någon annan som bestämde. samtidigt som jag helst vill att någon talar om för mig vad jag ska göra...

har insett att jag inte minns glada tillfällen från min barndom längre utan bara de som framkallade ångest el nervositet. vilket naturligtvis inte beror på att jag inte hade en bra uppväxt utan kanske mer på att mitt minne är väck och reagerar selektivt. men det gör mig naturligtvis stressad att tänka på att jag var så oglad och hade ångest över saker redan som sjuåring. massa nojor redan då. konstigt barn med anra ord ;)

man kanske kan få någotslags bedövningsmedel för hästar. ston, heh. så att man lugnar ner sig.

köpte iaf en asbra tidning idag. ps! hette den. om populär psykologi och medicin. jo, det är mellanrum där mellan populär och psykologi. mycket intressant iaf. ska nog börja prenumerera på den vid tillfälle.

ingen lussebulle, men jag har iaf köpt förvaringsboxar till mina videoband så att jag kan slänga in dem under sängen. och plastgalgear så att jag kan bli av med de i trä'.


är lite nyfiken på vad shakiras låt handlar om som motiverar att hon är inkletad i svart olja och står och juckar där i videon...





Kommentarer
Frolle

Hej gumms!
http://en.wikipedia.org/wiki/La_Tortura
Kan vara en del av svaret på musikundringen.
(Tycker det är fantastiskt att den fick en egen sida den låden.)
*stalkar vidare*

2006-01-07 @ 10:37:57


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0