nippertippa soppskål


saker gjorda:
plockat ögonbrynen
alkoholintag: té och honung är det som gäller för tillfället
dagens fråga: En kvinna var på sin mors begravning.
Där träffade hon en man som hon blev störtförälskad i.
Ingen visste vem han var, vad han hade för sorts relation till mamman eller var han kom ifrån.
Två dagar senare mördar kvinnan sin syster, varför?

dagens låt: det var en kyckling som hette gullefjun som skulle gå på promenad
dagens känsla:
sjuuuk, låg. mjo, lite nere är jag. uppgiven.



alltså att jag plockat ögonbrynen är ju typ sensation. det tar ett par timmar för mig och inte blir de likadana heller, för jag fattar inte riktigt vad jag håller på med. jag blir svettig och får kramp. men jag orkade inte gå och få det gjort och så tänkte jag att jaja, det är ju nåt att göra iallafall.

lite lustigt för jag satt och läste om kroniskt trötthetssyndrom och att ett av symtomen var halsont. och här sitter jag med ont i halsen för andra gången på kort tid...

männen, kärleken? äh.

håller på att defragmentera hårddiskarna. och jäklars vilken tid det tar, men, men, det kan ju kanske vara bra att få det gjort.

jag vet inte vad jag ska skriva annat än att jag stör mig på mig själv som inte ringer de där jobbiga telefonsamtalen till instanser och så. men det tar så emot.
för jag borde ju tex ringa och fråga vad som händer nu sen, ifall jag pluggar och klarar den här 5 poängskursen. då får jag ju 25% lägre ersättning är klart, men vad händer när den är klar då? då är det ju sommar och jag kan ju då inte fortsätta plugga där osv.
nå, mailade iallafall nu om min semesterersättning och ifall jag var skyldig pengar för petra eller inte. för jag har inte fått någon semestersättning i år och jag vet inte om jag ska ha det, men jag fick förra året och ja, jag fattar ju inte sådana där regler hit och dit. och jag tycker det är jobbigt att fråga, för det känns om jag stör. så istället för att fråga om det så frågade jag ifall jag var skyldig pengar. men då har jag gjort det iallafall. och så måste jag kolla det här med pluggandet med afa. men jag tänkte att hallå, jag kanske kan vänta tills jag vet ifall jag ska gå eller inte.

ska iallafall gå målarkurs. jag som helt saknar talang när det gäller teckning. jag tror att jag har något synfel för jag kan inte ens dra raka streck med linjal. och jag har lite svårt för det där med att fatta seendet när jag kör bil och det här med att måla av något så kan jag som inte koppla alls hur det ska gå till. men, men, färg är ju alltid kul ändå... så målarkurs får det bli.

ska nog kanske bara bo i soffan idag. egentligen borde jag väl läsa böcker, men det lutar väl åt att jag ser på ncis. de sa något där att de två sätt människan är räddast för att dö på är 1. bli levande begravd 2. bli uppäten av ett rovdjur. jag vet att det inte är en dokumentärserie, men det kan ju ändå tänka sig att de använt sig av korrekt information vad det gäller det. för de menade att det där med att bli uppäten av ett rovdjur var en genetisk rest sen grott-tiden så att säga. jag önskar mig en hjärntumör så att jag slipper det här eländet, men ändå agerar jag överlevnadsinstinktivt hela tiden. men jag vet inte. jo, levande begravd är nog ett ruggigt sätt att dö på.






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0