jag drömde att mitt namn var sydney bristow


saker gjorda: promenerat, dammsugit, glott på ncis, sett konståkningsgalan, tvättat
alkoholintag: blev ingen äggtoddy igår, eftersom jag gjorde omelett, men jag sitter med en nu... dock endast 1,5 cl, så där så att det inte blir för starkt...
dagens fråga: undra vilket som är sveriges bästa tv-program?
dagens låt: körde med ballader idag igen och ja, får väl bli patience med guns n roses
dagens känsla: trött, stressad, nervös och fundersam



jo, jag brukar som gå promenader innan frukost. så där som man ska. tills jag blir svett där, eftersom det är så jäkla kallt ute och man måste ha täckkappan på sig för att inte frysa ihjäl i början. 218 kalorier och 4700 steg, enligt min stegräknare. undra hur mycket det kan tänkas motsvara?! typ en halv sån där dammsugare, kondisbit, ni vet... kanske... galet....

och som en parentes så tycker jag att det fånigaste som finns är när folk refererar till sina pojkvänner som 'min karl'... särskilt när de är under 45 bast.

såg just like heaven igår. kände att jag var tvungen att se något romantiskt. och så grät jag. för jag gråter alltid till romantik och när folk älskar varandra eller blir glada och lyckliga. vet inte varför.

sen försökte jag kolla på the man men jag klarar inte av att se rena actionfilmer. komedier eller inte. pang pang, bilkrasch, boom och jag är cool, går så bort. oftast. finns väl undantag. men iallafall, så böt jag till ncis istället.

och på tal om min förälskelse i kriminalserier, så den här killer instinct... inte så bra. gillar inte när de envisas med att tvinga in muskler, silikonläppar och botox i serierna och att det är viktigast. och så oups, så visar vi lite urringning och tuttar. nä, tacka vet jag csi... och ja, alias. nu har man kanske inte silikon i läpparna, heh... men, men...

jag hade tydligen haft en insändare med i nerikes allehanda innan jul. fast jag vet inte riktigt vilken. men så var det iallafall.

och eftersom jag tydligen är helt senil, så sa jag till försäkringskassan att jag tillhörde handels. som fackförbund. jo, men tjena att jag gör sen då. men jag kunde inte för mitt liv komma på vilket mitt fack var. det är något allvarligt fel på mitt minne och det är tröttsamt och frustrerande. kommer ihåg någon gång när jag typ var tvungen att fråga pannkakan ifall det var jag eller hon som varit med om en grej. för jag kunde inte minnas om det var jag eller om jag bara fått det berättat för mig. borde nog egentligen skriva listor, så där på saker som ska göras och saker som sägs och saker jag gör.

tjohopp, nu var äggtoddyn slut, så jag ska väl gå och hänga tvätten istället.





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0