inte mer med det, sa pigan till drängen

saker gjorda: träffat R, köpt peruk, köpt gelepennor och mat och semlor
alkoholintag: men hallå, semlor är mitt knark
dagens fråga: varför är det bara onyttiga grejer man blir sugen på?
dagens låt: skallen full med brännvin - lars demian text
dagens känsla: ptja, lite piggare än igår, nervös.


jaja! jag chansade och köpte en peruk för barnhäxor. jaja, nu är den för liten, så jag får väl ge bort den till nåt barn ifall jag kommer på nåt jag känner... men den kostade bara 35 spänn, så...

och nu ska jag skriva en lista över saker jag är dålig på. kan säga att mina bra-punkter som att jag är bra på att förutse allt negativt som kan ske osv, inte gällde...

jag funderar på att sluta äta godis. bara köra en sån där 'du är vad du äter' i 8 veckor och rensa kroppen. inget kött, inget vetemjöl och inget godis. kruxet är ju att jag inte vet vad jag ska laga för mat då... och ifall man kan köpa nyttosushi nånstans, med brunt ris. nåja, nu är jag helt beroende av de chokladkarameller jag brukar göra, så jag ska skriva ner receptet här, men jag lämnar en liten varning ;)
2 msk smör
2 kaffekoppar socker
1 msk kakao
1/2 kaffekopp mjölk
smält smöret, i med allt annat, rör om med jämna mellanrum och koka i ca 15 minuter. ös upp på smör/bakpapper på en plåt. skär i rutor. man gör sånt där vattenprov som man gör för knäck typ, för att veta ifall de är klara... och smeten blir inte större än ett smörpapper, men man kan ju hålla koll så att det inte rinner utanför... mja...

jag brukar typ blanda sockret med kakaon för att slippa kakaoklumpar, men de kan man ju röra sönder sen annars... och jo, det är ju lite bra om kastrullen är rätt hög och som botten passar till minsta plattan kanske sisådär... eller ja, men det kokar ju upp lite så att säga...
men om jag kunde skulle jag sluta äta godis och bara äta torkad frukt och levande frukt och grönsaker istället... man skulle typ ha hallonbuskar och blåbärsris här utanför. fast så bor man ju i sthlm där folk är fulla lite nu och då och kissar överallt... :( yeak.


skrev en 'att göra-lista' igår. den blev på 30 grejer och då vet jag att jag har glömt en del. och så idag när jag träffade R så fick jag ännu fler saker att göra. så jag ska väl sätta igång. beror på hur trött jag är imorn efter universitetet. annars kanske jag kan köpa väska eller åka till fridhemsplan på vägen hem. väskan jag vill ha är en sån som fido har typ. den med ghostbustertryck. mm, nu lyckas jag inte hitta någon länk med någon bild på någon väska som passar bra, men, men... vi får se hur trött och sliten jag är imorn helt enkelt...

och så blev jag inbjuden till en uppföljning till kursen jag gick förut, men så vet jag ju inte när min målarkurs börjar så jag väntar tills in i det sista med att tacka ja... och så måste jag åka hem kvällstid, det är jobbigt, men jag vill ju vara duktig och gå =/

tycker fortfarande att shakiras video är kass. fast, haha, jag har inte sett den nå mer. och jag är glad att will och grace är tillbaks. och jag måste säga att jag tycker det är lite lustigt att deras produktionsbolag heter komut när det är en gayserie... jaja, sån humor har jag... (doh, kom ut)

har nog inte gjort nått vettigt idag. eller jag tog bort håren på benen. och för den som känner mig på det sättet vet att det tog sin lilla tid. ok, nu har man ju fjuniga hår på benen, men allt hår på mig växer tills någon klipper av det eller rycker bort det. och om jag inte hade långärmat skulle säkert håret på armarna bli till knäna :) men iallafall. jag vill liksom ha kort hår, men det är som ingen idé för ingen frisör vill klippa mer än 20 cm på samma gång. de är väl rädda att man ska få en chock och bli sur. men jag får liksom tjata... när jag ville klippa lugg förut så skulle jag först vänja mig vid mitt 'korta' hår och sen komma tillbaks och klippa lugg... vilket jag aldrig gjorde, men, men... så det är som det är... det växer som ogräs, fast jag tror att det börjar lägga av lite nu... fast inte håret på benen. nåja. jag rycker bort dem, så det gör rimligtvist ondare ju mer sällan man gör det. helt enkelt. och jag gör det sällan. så var det med det.







Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0