för jag har hört att det regnar i stockholm på söndagar



saker gjorda: har varit lindrigt trött. försökte titta på ivanhoe, är lite hemligt kär i anthony andrews, men jag slocknade....
alkoholintag: nix, men jag är fortfarande sugen på äggtoddy
dagens fråga: kissar och bajsar man alltid på sig när man dör, oavsett hur man dör?
dagens låt: my way - frannk sinatra


nyårsafton liksom. var bara hemma och hängde med brorsan. tvingade honom att laga mat och åt sen kopiösa mängder chips och dipp. vi ville kräkas båda två. det är svårt att fota fyrverkerier kan jag säga.

fyr


nå, såg T i tunnelbanan. han som volontärar för samma organisation som jag. haha, tyvärr den enda killen. tyvärr, eftersom han var kristen och det går så stick i stäv med mina värderingar. men jag är ändock full av beundran och har full respekt för den mannen. nå, jag hälsade aldrig utan låtsades inte se. dumt egentligen. han kanske är en vän jag borde ha.

det händer som inte så mycket när man sitter fast här i bergslagen nej. men det snöar rätt mycket. är tokmycket snö överallt, så egentligen borde jag gå ut och dampa loss i snön.

10 januari, tror jag att det var, som man får svar från intagningen ang kurserna. och den 12e skulle jag nog träffa kvinnan som bestämmer över mitt öde.
påtal om det är jag lite sugen på att gå och spå mig, men jag vill nog inte gå till isis kammare igen, för hon har inte haft rätt i saker som skulle ske. i allt annat, förvisso, men inte i det som skulle ske... men jag vet inte om någon annan som är bra... iofs kanske det är bättre med horoskop, men... det är spännande sånt där iaf....

köpte ginseng när jag var nere på stan. så om jag bara kunde bli lite pigg så att jag kan ta tag i mitt liv. gillar inte att tänka på det, el prata om det. framtiden alltså. blir bara så kvävd, panikfylld och låg av det. vilken framtid liksom?! fast jag vet att det beror på att man inte kan se in i framtiden utan att man färglägger den med de erfarenheter man redan har och hittills så har mitt liv varit skit och då är det svårt att ha en positiv syn på framtiden, för man vet ju bara om då och nu... bla bla, så är det iaf...

angående dagens fråga, så är den kopplad till självmord och hur ogärna man vill hittas i kissvatten... jaja... nog om det.

ibland vill jag bli kriminolog och ibland vill jag bara låta min konstnärssjäl leva ut, utan struktur och tidsbestämmelser om när man ska göra vad och hur man ska vara när och ibland vill jag plugga historia, filosofi och konst och  ibland vill jag bara volontärarbeta och vara pensionär... och så ska man tro på sig själv och att man kan något, när man egentligen bara tror att man kommer att jobba på samma ställe som nu, resten av livet... kväv kväv kvävning!

och jag vill vinna i någon tävling nu. känner att det vore kul. nähä?! nå, nöjd med hårvaxet jag fick bara för att man deltog i en tävling hos maria nila iaf. inte så elektriskt hår längre. naaaaaaajs.

och det doftar kaffe. köpte irish cream-bönor och nu doftar det i hela huset. ska börja mala kaffe i min nya mixer, så att jag alltid har färskt kaffe. så längtar jag efter. att bara gå runt och vara nyttig, ta hand om mig själv, leva i ett spa typ. och sen orkar man inte ens gå och köpa nytt ansiktsvatten... man tror så mycket hela tiden och gör så lite...

drömde att jag var tillsammans med min granne M och att jag sprang runt naken hela tiden. ute oxå. helt ogenerat, samtidigt som jag faktiskt försökte skyla mig hela tiden. en drömtydningskurs borde jag gå ja. de hade en på medborgarskolan förut, om jag inte missminner mig. kanske dags att kolla upp om den finns kvar... och feng shui-kurs. det är så jäkla fascinerande och intressant det där, även om man inte har någon nytta av det...

ingen lussebulle idag heller :(

vill ha danska wienerbröd med choklad i mitten...

att det regnar i stockholm på söndagar, är de vackraste ord jag vet, just nu.





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0