det var ett wienerbröd som klöv mig


saker gjorda: tvättat i tvättstugan och ingen verkar vilja sno mina gamla sovsäckar och stolsdynor
alkoholintag: hehe, fick en ny romflaska av pappa igår, så lite senare kanske
dagens fråga: klöv? klyvde? styckade?
dagens låt: ok, jag håller på och bränner svenska schlagervinnare från '58 och framåt. mobba på ni...
dagens känsla: stress, inget ovanligt, men är även lugn inför annat samtidigt... galet.



ok, det här är så märkligt. men jajo, jag råkade köpa ny kaffebryggare igår då. och nog 17 smakar kaffet annorlunda. jaja, självklart använder jag samma kaffemärke. och rättvisemärkt ska det vara så klart! men det var ju faktiskt rolig och banne mig skitbra att kaffet blev godare. tjoho!

och så har jag släpat in mina lp-skivor och vinylsinglar från förrådet. jag vill inte ha dem där utifall någon skulle sno dem. haha. hahaha! för någon kanske snor min hanoi rocks - oriental beats... eller deborah harry def dumb & blond... eller donald bergagård - vi ska fara bortom månen... eller min minipopsskiva eller den där med voodpeckers from space... mm, hehe... nä, men jag har ju gjort plats för dem i bokhyllan i sovrummet, så de får väl stå där.... "SLÄNG SKITEN" ropar alla... jaja...

annar känns det som att jag hmm, har glömt det mesta jag tänkte skriva ner... jag får nog leta på någon kurs i minnesträning...

ska torka golven och skaka mattorna idag iaf. ligger två plastmattor i badkaret och väntar på att få torka.

och idag lyckades jag tvinga mina föräldrar att inse att de borde åka hem nu. innan de driver mig till vansinne. det är som att ha barn. man måste hålla ett vakande öga på dem hela tiden annars händer det något. fort går det och smygande. vips så har symaskinen bytt plats. vips så är något slängt. osv. men de är snälla iaf. mamma tvättade fönstrena i sovrummet, skurade mattorna då och höll på och pappa skruvade fast en krok till bredbandssladden. eftersom bbb envisats med att sätta uttaget i takhöjd...
jag är bortskämd!

kärleken? männen? nix, har inte hört något. har inte kännt något. har inte tänkt något.

och jag ska fortsätta bedriva anti-shakira-kampanj. den där videon måste vara världens sämsta. såg någon med mariah carey oxå där hon flummade på i underkläder. ok, att jag är straight och tjej och killar kanske finner större intresse i att se sånt. men ändå, vad är motiveringen till att man måste visa pattarna och se sexig ut i en musikvideo. ok, om det finns någon koppling till låten eller görs snyggt som tex chris isaak och den här videon med hon den danska fotomodellen är ju rätt jävla snygg och sexig oxå. ok att jag är feminist och pryd, men vill man sälja skivor på att män sitter och runkar till en? jag vet inte, är det så springsteen el dylan säljer skivor? aerosmiths videor med hon, vad heter hon nu med plutläpparna, nä, det har försvunnit, nåja, hon är ju sexig där, men även de bra gjorda och snygga. fast jag är lite fundersam till det där med att spela på sex och skolflickor i samma mening. det där med att man gör det acceptabelt för 28 åringar att vilja ligga med en 14 åring osv... nåja, det här handlar om musikvideor. silverstone, heter hon det mån tro? och nu har väl liksom både shakira och mariah tillgång till rätt stora budgetar från sina bolag, kan man tycka. det är ju inte så att de är nykomlingar och halvpoppis... jaja, runka på. tråkhuve.

och tack fb, hehe, hade lite roligt åt att de verkligen skrev ut att videon handlade om att han spionerade på när hon kom hem och bytte om... HAN, killen i videon, är en stalker :))

kass video. kass låt.

imorn. canis lupus på nalen! bästa bandet!!

ett wienerbröd idag :) ingen lussebulle :( jag är kluven!

säger man klöv eller klyvde man? så har jag inte bara glömt bort allt annat, jag har glömt bort svenska språket oxå... så kan det gå...





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0