en sockerbagare bakar mest kakor hela dagen


saker gjorda: promenerat, postat, diskat
alkoholintag: faktiskt inget knark än så länge, jag håller mig till lingonbröd
dagens fråga: hur mycket ska man hålla på sina principer?
dagens låt: mr vain - culture beat ... jag förstår faktiskt inte varför hon sjunger att att jag ska kalla henne mr...
dagens känsla: ingenting än så länge...



det skumma är att det känns som att jag håller på att få ont i huvudet, fast jag får som aldrig ont i huvudet. det är helt sjukt. fortfarande kloaksmak i munnen.

3830 steg och 183 kalorier. jojo.

ok, jag har en polare som ska bo i thailand sept till våren 2007 alternativt i los angeles, men det lutar ju åt thailand. och jo, hon vill att jag ska komma och hälsa på då. och det vill jag ju, så klart. jag gillar ju henne. kruxet är ju lite det där att jag egentligen tycker att man ska bedriva bojkott mot thailand tills de tar tag i sina problem vad det gäller utnyttjandet av kvinnor och barn.... så frågan är ju hur mycket man ska rucka på sina principer... jag får isåfall hitta på något att göra för att förbättra. kanske kan lobba åt ecpat eller nåt.

det är inte varje dag jag diskar innan jag ätit frukost liksom. upp typ 8 lulla runt tills jag tröttnade och började diska istället. jo, för det är inge kul att promenera fööör tidigt den här årstiden, det är så grått ute då, bättre vid 10-11 eller så. jaja. drog iväg med kartonger och papper till insamlingen oxå. tänkte att det kanske var lika bra.

har skickat lite filmer till brorsan nu, så där bara för att jag är världens snällaste syster.

och jag surar fortfarande för att jag inte får gå kursen. ska fasiken skriva ihop något och maila iväg. kruxet är väl att jag inte klarar av att fokusera mig för att det ska bli bra. och en annan sak som är galet är att dyslexi kan utveckla sig genom bristande koncentration. vet inte hur ofta jag skriver fel. helt galet.

männen, kärleken? undra ifall det finns nån där ute som tror att jag kommer få uppleva det nån gång?! för jag gör det inte. men nä, jag har inte hört nåt från nån och har ingen beundrare efter mig heller. så det finns väl inte så mycket att säga. får väl hålla till godo med att titta på jamie oliver på tv:n...

frolle: klart att jag dissar raggarbilar ;) nä, jag dissar nog mest elvis och allt som påminner mig om honom råkar bara åka med... inte meningen. solly.

borde verkligen räkna matte idag, men vi får se hur det blir med det, för jag borde dammsuga oxå, men nu ska jag iallafall äta frukost och slappa i soffan ett tag.

och ingen semla idag heller =/

ok, för att vara drama queen, så är det väldigt lite dramatik i mitt liv just nu. bortsett från att försäkringskassan sätter pinnar i hjulet för mig och att folksam säkert kommer vägra att jag byter tandläkare. känns som om det var länge sen jag gick ut oxå. hmm, träffar folk väldigt sällan vid närmare eftertanke.

måste verkligen börja läsa mer böcker. kan rekomendera richard bach - måsen. en kort liten historia som är både tänkvärd och vacker. jag bara älskar den.

fick plaza, tidningen igår. faktiskt rätt tråkig tidning. men rejäl dock. men jag gillade inte layouten för fem öre. och jag ångrar att jag betalade in prenumerationen för hennes. måste skriva ett argt mail till dem. för jag betalade in innan jag fick nr 2... som först har en insändare som säger typ 'man är inte dum i huvudet för att man opererar in silikon i pattarna, var och en får faktiskt göra vad de vill med sin egen kropp och alla har sitt val, blabla' eller nåt. och de håller med. ok, alla får göra vad de vill, men är det inte lite korkat att tro att det är ens eget val att operera tuttarna? att inte se hur media och patriarkatet ser till att du vill just det? nå, smart är det inte iallafall. sen bläddrar man vidare då har de sporttjejer, som inte viker ut sig, men visas upp, stylade. ifråntagna sina prestationer för att bli söta modedockor. objektifierade. hade snarare varit tuffare med svettiga osminkade bilder från träningar osv. och sen till slut kan man då rösta på 'sveriges snyggaste kvinna'. *suck* det var som att bläddra i slitz-light. och den här tidningen ska då vara för kvinnor. nå, tur att ps finns, måste kolla om det kommit något nytt nr.




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0