dagen till ära färgar jag håret rött


saker gjorda: promenerat, köpt semla, färgar håret
alkoholintag: varm choklad liksom
dagens fråga: varför låter man någon skära i en så där?
dagens låt: better man - robbie williams
dagens känsla: är smått uttråkad och lustfri



eftersom det är alla hjärtans dag så där, så består min hyllning i att färga håret rött. vet inte hur bra jag passar i det. var rätt länge sen jag hade rött, men, men... det är som det är...

alltså, den här blonda silikondonnan i big brother kan inte ligga på mage. jajo, för att hon har opererat pattarna. vilket innebär att endast ryggmassage sittandes. aldrig kunna besöka en naprapat eller kiropraktor. jag känner bara lite; but why?? gör man nåt sånt mot sig själv??

målarkursen jag skulle gå, blev inte av. de hade ingen ledare som kunde. lite skumt att inte ha fixat det innan man tar emot anmälningar, men, men. misstänker att fotokursen inte heller blir av, eftersom jag inte har hört någonting.

och jag diskuterade tomater med en tant på ica. som sen började gå efter mig för att fortsätta prata. alltså, det är något fenomen här ute, man kan inte kommentera saker utan att folk ska vilja bli vänner med en. inga 20 sekunders samtal här inte. jag säger inte att det inte är trevligt, men jag är oftast lite disträ... nå, hon sa iallafall att man ska ta bort allt grönt från tomaterna. för jag sa att min mamma säger att kvisttomater blir godare om de får sitta kvar på kvisten... vad vet jag vad som är sant. men det var en tomatodlare inblandat i det hela.

och mer info om tomater. eller om linser. för jag har sett på den nakne kocken ;) när man kokar linser kan man lägga i lite tomatskivor, för det gör att skalen blir mjukare. och om man tex gör ärtsoppa kan man ha i kyndel för att det hjälper till mot pruttandet helt enkelt. inget fisande med kyndel i maten. what can i say?!

3450 steg och 193 kalorier. säkert samma igår oxå.

jag har verkligen ingen lust att göra nåt mer idag, fast jag borde. *suck*

har en ny favvoserie förresten. criminal minds. om fbiagenter som jobbar åt bau. beteendeanalysavdelningen helt enkelt. profilierare. mitt drömyrke. fatta att kunna allt de kan. det vore helt underbart. nu kanske det inte riktigt funkar med min tröga hjärna. men, men. favvoserie iallafall.




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0