så här kan det oxå gå

saker gjorda: handlat lite julklappar, som jag sen överlåtit åt andra att ge bort
alkoholintag: no julmust today :(
dagens fråga: undra vad som krävs för att få bli lobotomerad?
dagens låt: ring P1
dagens känsla: tydligen trött då'ra, olycklig, låg, besviken, blupp
dagens citat: "Carrie: Big wasn't a crush, he was a crash."



alltså först; jag gör ett album. ett fotoalbum. jag säger klart och tydligt att jag inte vill att min mamma ska skriva i det utan att vi går igenom det sen, så där för att det ska vara samma stil rakt igenom. att jag inte vill att det ska stå exakta datum, bara årtal, eftersom jag kanske har satt in dem i fel ordning. och ändå, och ändå är hon där och plitar ner datum. bara för att HON tycker att det är roligt så.
när vi var bortbjudna och jag skrev en vers på rim i gästboken så kommenterade och rättade hon min slarviga handstil... "svullar" vad är det för ord?!
istället för att säga nåt om det som stod skrivet. likadant nu. bara sublim kritik så där. små pikar att aldrig vara tillräckligt bra. att allt ska göras på hennes sätt.
sen när jag blir sur då ska hon passa på och leka martyr. för då ser jag några andra foton "varför ligger de här här?" "ja, de är från 82, ifall du ville skriva det, jag vågade inte ifall du skulle bli arg"... bra att man blir tagen på allvar då.

sen. woho, jag och Ka ska åka till thailand i slutet på januari början på februari.
pappa: -ska ni bara boka flygstol?
- jo, vad annars?
- är inte det lite farligt?
- ?
- ja, två små flickor, lätta att lura så där...

men kul att man konstant blir kränkt  här hemma då. haha, jag blir gaaaaalen.
konstigt att jag aldrig gör nåt eller tror att jag kan nåt när jag är uppvuxen med det här...

konstigt att jag tydligen drar till mig män som behandlar mig efter den här konstens regler; att jag inte är värd nåt. då?! gah gah gah.

jaja, det är väl bara att garva åt och intala sig att det är jag som är överkänslig...

männen, kärleken? fyfan vad den mannen har gjort illa mig.
och dessutom drömde jag en skitdryg dröm om J och hur han limmade på mig och jag föll för honom och sen sa han "haha, din dumma hagga trodde du att jag menade allvar?!" och så ville han och massa av mina gamla klasskamrater döda mig bara för att de tyckte att jag var så dum...
hmm, undra om det kan ha med de här känslorna H ger mig att göra...?! doh!

nåja, skitsamma, nu ska jag gå och äta en lussebulle.



Kommentarer
Panki

Jo men hallå lixom, ni e två vuxna människor som kan ta hand om er!! Lyssna inte på sånt trams. Ni e inga hjälplösa små bimbos ju! Klart ni ska åka!!!

2006-12-20 @ 00:02:26


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0