textil och porslin och det är vått på marken

saker gjorda: vaknat, shoppat...
alkoholintag: nix pix.
dagens fråga: va fan är det för fel på folk?
dagens låt: she will be loved - maroon 5
dagens känsla: stum och ställd
dagens citat: jag har aldrig haft någon slags macholiknande motvilja när det gäller bögar. men ryktena om bowie och mig - aldrig aldrig aldrig aldrig.*



* iggy pop


och telefonen ringer och det är helt galet. va fan är det för fel på folk? män? nä, men kan man inte skicka en kille till intensiven då för att man måste knivhuggas?! jävla idioter. as! det är helt ofattbart. och min bästis måste gå igenom det här. man blir helt matt och ställd.

så jag drog och shoppade på hemtex, bara för att. för 640 kronor, fick jag 2 underlakan, 2 löpare, 4 handdukar, en väska, 2 lila sammetsvepor, 2 vita, tunna vepor, 4 frukostskålar och ett bordsunderlägg.
ska ju tapetsera om i sovrummet till lila, så kanske att lila sammetsgardiner funkar då faktiskt. bordstabletten är för att ställa vid spisen och skydda väggen mot flott. och om de här frukostskålarna funkar i micron kan jag göra mig av med sånt microporslin som följer med... underlakanen var det jag skulle köpa och ev handdukar. inte för att jag behöver, utan bara för att det är fint med handdukar.

männen, kärleken? alltså, den här hagamannen. så kanske folk fattar att våldtäktsmän inte bara är luffare och knarkare och andra kriminella,  utan att det kan vara precis vem som helst. även den där sjukt trevlige grannen de har. inte så att jag menar att man ska misstänka folk. inte alls. men att man ska sluta med den här 'skylla dig själv'-mentaliteten som finns. när det gäller kvinnor som följt med någon hem och blivit våldtagna eller liknande. man kan inte skylla sig själv, för man känner liksom inte igen våldtäktsmän på deras gång, utan det kan vara just den där familjefadern.
jag är dock sjukt nyfiken på varför. och varför han gjorde ett uppehåll där på några år. och kan man göra sånna saker utan att vara sjuk i huvudet? klart man kan, han är ju man.

nå, jonas är en bra kille hur som. det är dödligt synd att jag inte känner någon attraktion där. ja, nu menar jag inte att han gör det och bla bla bla... så. fast jag vet ju att vi tycker enormt mycket om varandra. båda två.

ska väl kanske se till att kolla klart på basic instinct 2. den är rätt kass faktiskt. inte alls som ettan. och sen lite ghost whisperer. fast jag borde ju naturligtvis städa och diska ut knarkleif. men man måste ju känna motivation för det oxå.

det är så tråkigt. jag tänker alltid att jag ska äta havregrynsgröt till frukost. med vetekli. fast så varje gång så känns det bara neeeeeeeeeeej, jag vill ha téeeeeeeeeeeeeee. så nu måste jag tina bröd. fast jag köpte nå knepigt nyttobröd som det stod var jättegott att rosta :) jag har ju en ny brödrost, oh la la.

och sen köpte jag massa frukt på torget oxå. fast jag gillar inte att köpa på torget egentligen, för det är oftast inte lika fin kvalitet på. fast min farsa säger att de i butikerna, hmm, undra vilken han pratade om just, men iallafall, matvaruaffär, så har de belysning som gör att tomaterna ser extra röda ut osv. så att allt ser mycket finare ut än vad det är.

nä, rosta bröd och té. fast kaffe vore gott. men, men. hu, på torsdag är det stress. fasiken att jag ska vara så trött hela tiden. men efter torsdag är det iallafall en liten paus.

puss och kram you sexy ones!

och E; mitt favvouttryck är 'you go girl!', så det var lite roligt :) det är lite riki lake typ över det. mm, lite kul. hur som.




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0