och kanske är det högfärdshosta

saker gjorda: har rensat ut en resväska m kläder och två par skor och glott på film
alkoholintag:
dagens fråga: men hur mycket skit ska jag behöva lyssna på egentligen?
dagens låt: everybody hurts - rem
dagens känsla: just nu är jag faktiskt sårad. jag tog en chans och blottade mig och blev kallad dumfitta istället. men annars har jag mest varit trött eller ja, mer utmattad av alla tankar om framtiden...
dagens citat: ensamhet gör livet vackrare. den ger solnedgångar en särskild glöd och får nattluften att lukta bättre.*


* henry rollins - en romantiker?



har bestämt mig för att tapetsera om i sovrummet tror jag. ska åka och titta på tapeter här igen, men jag tror att jag har bestämt mig för två. så att det blir två väggar i mörklila och två i ljuslila... om jag inte hittar några enormt fräcka nu...

männen kärleken? jag förklarade varför jag inte litade på honom. kanske var jag hård och uttryckte mig lite väl okänsligt, möjligtvis, men jag antar att det inte var därför han kallade mig fitta... utan för att det inte är någon ovanlighet, det där att han gör det när jag ser rakt igenom honom... jag har varit med förr så att säga... men den här gången blockade jag honom på min msn. för första gången. men det gick över gränsen nu att han skulle hålla på och logga in och säga oförskämdheter för att sen logga ut... jag känner att för två veckor sen var han underbar och nu är han sitt rätta jag igen.... det där med att han aldrig skulle bli arg på mig igen, att det inte spelade nån roll vad jag gjorde... jojo... nåja... vad göra?! jag kan inte hålla på och ha någon slags relation - oavsett vilken - med någon som bara har mig när det passar honom... och som ljuger och gärna medvetet sårar mig... så var det bra med det... det är väl bra om han hatar mig... det var väl inte så oväntat, om man säger så...

det är något galet... jag dammsög igår och idag var det massor med damm i hallen... jag fattar inte vart det kommer ifrån eller varför... det är extremt störande hur som...

ska nog ta en dag här, när mina gäster åkt hem och bara ligga i sängen och läsa tidningar... och sen ska jag ta mig till något trevligt bibliotek och plugga geografi, är planen. tycker inte om att ha så dålig koll som jag har...

tror att jag är utbränd. för förut brydde jag mig om vad folk tyckte, så där ifall de blev arga på mig. nu är jag ju visst förolämpad för all del, men jag bara går runt och känner mig så jävla överlägsen hela tiden. jag är liksom helt likgiltig och ett typ 'fy fan vilken tur att jag är den jag är och inte sån som honom/henne' så fort nån säger saker för att försöka sänka mig eller nåt som stör mig eller ja, bara har fula skor på sig kan räcka... helt dryg och otrevlig är jag, fast i tystnad. och det är skumt, för det är inte jag. jag är en person som ömmar för andra, men nu känner jag mig bara som värsta monstret. men schyyy, säg inget till nån...

kanske därför jag har fått värsta jobbiga hostan. värsta torrhostan som bara slår till helt plötsligt och nästan får mig att kikna...

ok, jag tänker säga det här en enda gång; mimo, du är som död för mig! håll dig fan borta nu! inte ens min ex-hora ljög lika mycket som du gör och var lika falsk och opålitlig. dra åt helvete, helt enkelt! fy fan, det är sånna som du som föder mitt förakt! hur fan kan man sjunka så lågt?!
(ja, det borde väl stå under det där med männen och kärleken då, för jag mår riktigt illa över hur man kan vara så full av skit nu? sån snedvriden verklighetsuppfattning... döm andra, kalla andra för fjollor och gå sen runt och var det ynkligaste som gått i ett par skor, gör det... hahaha)

jag åt wienerbröd idag :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0