murkla?

saker gjorda: promenerat, ska diska och slänga in pajen i ugnen
alkoholintag: hehe, linfrön som får stå i vatten över natten håller ordning på magen
dagens fråga: ge mig lite nya kraftord?
dagens låt: i like you - morrissey (text)
dagens känsla: jag är trött, men det funkar ändå, är på G, mer än vad jag trodde
dagens citat: det kanske inte finns någon djävul, det kanske bara är gud när han är full.*


* tom waits


så där ja, passar på att göra en paj med bananer och mörk choklad, utifall att pannkakan kommer. tänkte ju ge henne lite födelsedagspresenter och så och då ska man ju egentligen fira med tårta, men nu blir det paj. fast egentligen tror jag inte hon har tid att komma, men, men, det visar sig...

jäklars vad varmt det var idag. höll på att svettas ihjäl på min promenad, men det är ju bra. 3700 steg iallafall, även om det kanske inte är mer än 3,5 km, men, men...

och snart, snart, ikväll ska jag ta tag i att sortera kvitton, garantier och andra papper och tidningsurklipp som ligger i högar i kartonger lite överallt i förrådet i bokhyllan i dokumentmappar...

men ok, vi byter dagens känsla till besvikelse. pancake kommer inte, så jag blev lite ledsen.
jag är ju sån. men nu har jag blivit bortprioriterad 2 ggr. första gången för påskris;) jaja, då får jag väl frossa i paj och glo på film istället då :) kanske kolla 'tjenare kungen'... men jag ska inte klaga, jag ska inte gnälla, jag vägrar vara en surf*... hmm, surmurkla (??? funkar det, surmumrik... surgalla... hmm, jodå, jag försöker komma på kraftord här... din jävla murkla... vad sägs?? funkar??)

och jaja, jag skaaa väl jämföra de förtryckta uppgifterna på deklarationen med kontrolluppgifterna, okeeeeeeeej då....

alltså, såg expressen (mest för att jag fick länken skickad till mig) om hur de stoppat upp godis och tops och grejs i röven på samuel när han deckat. och sen när man jämför med var som står på hemsidan så jaha, kanske inte riktigt som expressen vill få det att framstå... som att samuel hade ont osv...  jaja... jag skulle bli skitsur ifall nån gjorde så på mig när jag var full. eller nykter. jävla antikul faktiskt.

männen, kärleken? löjligt nog är jag mest förälskad i mig själv fast jag tänker väldigt mycket på vilket som kom först, mina misstankar eller beteende och jag är nog rätt beredd på att säga att ett visst beteende skapade mina misstankar. för jag blir liksom inte sur på tex jonas, för han är glad över att prata med mig och han visar det och han nonchalerar inte mig eller försöker dölja saker, eller skickar länkar på brudar för att tala om hur snygga de är eller så... men jag har verkligen försökt rannsaka. och sen kanske jag är orättvis, men jag menar om man vet om vad jag varit med om kanske man faktiskt kan ge fan i att vara hemlig och spela ut mig och andra tjejer mot varandra. som tex hur han spelade ut elin mot mig genom att ge henne mitt nick så att hon kunde läsa grejer som hon sen blev ledsen över så att han kunde ge mig skit... just sån han sa att han inte var... men det är nåt med mig som får vissa män att anstränga sig stenhårt för att bete sig illa mot mig och sen hävda att allt är mitt fel... jag vet inte, kanske är det mitt fel, även om jag vill säga i helvete heller. men jag bryr mig inte. han har betett sig illa mot mig för sista gången, finns vare sig tillit eller respekt kvar. och det skulle krävas så enormt jävla mycket för att den skulle komma tillbaks, infinna sig igen. fast han är ändå den mest intressanta människa jag träffat och den jag känt mig mest hemma hos. men tåg går det alltid flera av.

hmm, jaja, jag ska väl äta mina bönor nu då, så kan jag väl frossa i paj sen... tur att man har en dvd-spelare liksom... och en lägenhet att sortera :) och så kan jag ju deklarera som sagt då...

tjipp tjipp och påskpusssar :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0