utanför dörren

saker gjorda: blev lite sen idag, så jag har typ bara glott på csi-miami, el jo, jag har råkat haft marmelad på mitt tangentbord... det var lite duktigt...
alkoholintag: inget, inget
dagens fråga: varför ska det vara så svårt att sova ibland?
dagens låt: ani difranco - untouchable face "fuck you and your untouchable face"


och jag kan inte hjälpa att jag tycker det är märkligt att folk åker till turkiet på semester. att turkiet får bli medlemmar i eu utan andra krav än ekonomiska och vad det gäller öppenhet. jag menar, mot sydafrika blev det en blockad... jag citerar helt enkelt det jag läst, för att peka på anledningen till varför jag finner detta märkligt;
" * Landet Kurdistan är ockuperat av Turkiet
* Hundratusentals kurder har mördats av soldater och poliser, just för att de är kurder
* Senaste 20 åren har 4000 kurdiska orter brännts ner till grunden,
* enligt amnesty finns 10 000 politiska fångar i landet (varav nästan alla är kurder)
* Varje dag dödas människor där av poliser och soldater just för att de är kurder.
* Östra Turkiet upprätthålls idag med militärlagar."

och jag tycker även att det är märkligt att inget görs för att förhindra situationen i thailand. ja, med det menar jag situationen vad det gäller sexhandel. framförallt med barn. det är helt sjukt. fast å andra sidan, något det talas tyst om är att överallt där fn har haft sina soldater stationerade har barnsexhandel dykt upp.
och vad det gäller att vara liberal till prostitution och det är kvinnans eget val osv... tänk efter en gång till, är det? plus att där det finns prostitution dyker det oxå alltid upp barnsexhandel. lyssna när en sexhandlare snackar. han vill ha "färskingar".

och nej, nu är det inte bara i thailand där västvärldens gubbar utnyttjar barn. det sker över hela världen. även här i sverige. så om du ser något, hör något, vare sig på internet eller i verkligheten. i sverige eller utomlands. anmäl. anmäl. anmäl. kontakta polisen. http://www.keepmynetclean.org/ eller gå in här och anmäl.

jag fattar inte hur man kan göra barn illa överhuvudtaget!


och nog hade det varit trevligt att se toni holgersson i allhelgonakyrkan. men jag antar att det inte blir av. men för er som kan, rekomenderar jag den mannens visor varmt.

annars håller jag på och läser box 21, som handlar om trafficking. den är inte någon reportagebok, men det är två journalister som skrivit och de har gjort rätt mkt research i ämnet, så vissa bitar är väl säkert mer el mindre sanna.
min psykolog suckar jämt över att jag läser sådan där 'hemsk' litteratur, så hon blev glad när vi pratade om att jag läst tärningsspelaren. som om den skulle vara slugare att läsa. men man kanske skulle börja slå m tärningar för att bestämma vad man ska sysselsätta sig med om dagarna, för att kanske lättare kunna tvinga sig själv utanför dörren.

wienerbröd. man borde kunna ringa hemkörning vad det gäller wienerbröd. eller ännu hellre, leva ihop med en konditor! jaa, som hade matlagning och massage som hobby och även var utbildad frisör. seee, vilken fin kontaktannons jag fick ihop där :) -> sökes!






Kommentarer
Jennie

Håller med, det borde finna hemkörning på wienerbröd.

Ta hand om dig gumz.

*kram*

2005-11-07 @ 18:19:53
URL: http://www.jennies.nu


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0