nu har jag skitit i det blå skåpet

saker gjorda: upp tidigt för provtagning gällande allergier, oh la la, frukostpåse och sen mest försökt ta tag i det där med fotona från roskildefestivalen 2000 och arvikafestivalen 2001
alkoholintag: inget, inget
dagens fråga: var går gränsen för otrohet?
dagens låt: låt och låt, det här beethoven som går just nu... gardiner...


jag är så fascinerad över inkompetensen på vissa arbetsplatser. alltså idag är jag lite orättvis, som kallar det för inkompetens, men iallafall... nu när jag var och tog prover för att kolla allergier så frågade jag där på labbet om det var för födoämnesallergier eller vad?! eftersom jag inte visste... och det kan man säga att hon inte heller visste; "total ieg" (eller ngt ditåt) "jag vet inte, du får fråga din läkare"... jag menar att om jag jobbade med att ta blodprov på folk så skulle jag ju någon gång snappat upp vad det är man tar prover för... lite automatiskt så där... men visst...

sen när jag satt där i väntrummet kom det ut någon sköterska i en dörr bredvid, varpå en tjej kommer fram med en lapp ang provtagning i handen och frågar vad det är hon ska göra, vart hon ska ta vägen; "jag vet inte, jag jobbar inte på labbet"... lustigt svar... nu är jag ju lite orättvis kanske, för båda två av de här har ju annat att göra förvisso och det ingår inte i deras arbetsuppgifter, men ändå...

likadant på operan, visst det ingår inte i garderobiärens jobb att bygga fler toaletter, men man kan ju iaf ge fan i att stå och stoppa in skjortan och gräva i brallan när man står och pratar m en dam, en mkt parant dam...


hehe, egentligen försöker jag bara få det att låta som att jag har gjort något idag när jag mest bara suttit och surfat hela dagen. men imorn ska jag banne mig träna. det är ju så enkelt, bara ut genom dörren och springa lite... om man nu inte orkar åka in till stan då...

nog om det. tjena tjena mittbena.

ps. ett wienerbröd åt jag i dag allt.




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0