kärleken suger



saker gjorda:
gått morgonpromenad, handlat frukostpåse, räknat matte en timme, glott på csi-miami, gråtit, skrivit mail, bestämt att shan acti är sveriges sexigaste just nu
alkoholintag: inget, inget, men fy fan vad jag behöver en drink
dagens fråga: jag visste inte att det var nyår idag? same procedur as always
dagens låt: toni holgerssons senaste platta. hela.


det är svårt att hitta något som överträffar toni holgersson. för inga sorger tar dom döda tillbaks. det känns i hjärtat när han sjunger. det finns ingen större poet. ingen som lyckas blanda det triviala med livet. så som mike sa:
- toni, det här är bara kärleksdravel.
- mike, det är livet, det är det här som är livet.

det går en silverskugga
genom oss två


livet nu/döden sen

och jag skäms för allt jag sa. jag skäms för det svåra jag gav. all skit och all smuts. vet inte varför jag är sån. men nu, nu är allt ändå så för sent. och det spelar inte längre någon roll. allt jag vet är att jag nu slipper slåss. slipper slåss för den jag är.

och om jag vore... lite mer...





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0