en illbatting gör ingen sommar


saker gjorda:
deck på soffan och ett telefonsamtal jag inte minns...
alkoholintag: 0, inte ens en liten punchpralin
dagens fråga: varför skriver linda skugge alltid ner alla våpiga brudar? och nu; VARFÖR ska jag bry mig om det?
dagens låt: jag säger bara "looking for freedom", blinkar lite, pekar på DIG och försöker se sexig ut...


så där, bara för att inte hamna i samma fälla ska jag:
- go bb-linda, go bb-linda, go bb-linda
fasiken vad jobbigt det var att skriva, skrev fel hela tiden - bo bb-binda...

och igår glömde jag bort dr phil! vad hände liksom. satt och spelade bitch och suckade över att det inte var något på tv:n, men phillan då?! hoppas att det var sport ist bara för det... 'hello dr phil, i'm a girl from sweden and i am obsessed with bad, american talk-shows and wienerbroed'... ja, de som känner mig förstår hur märkligt det är att jag bara glömde, bara så där...

och jag vet att frågan egentligen alltid är; ökar våldtäkterna verkligen eller är det bara fler som anmäler?
men jag är övertygad om att de ökar. mansrollen sabbas upp, kvinnorollen förstärks och våldtäkter handlar om makt. klart att dessa förvirrade män, som är drillade sen barnsben att inte prata om när de anser sig blivit kränkta inte riktigt hänger med och vips så ökar våldet mot kvinnor. suck.
och så får man inte säga att det är män som våldtar för då slutar folk lyssna och kalla en för manshaterska, för det ska ju alltid dalta med dessa män, men själva får de kalla sina fruar för kärring och allt annat allmänt nedlåtande.
nå, jag anser att jag har belägg för att det är män som våldtar, så...

och det finns en teori om varför 90% av alla pedofiler är män och varför det slumpar sig så att flertalet av dessa män själva varit utsatta som barn.
och den teorin är att även om tjejer har svårare att göra sig hörda, bli tagna på allvar osv, så är kvinnor uppfostrade till att ha lättare att tala om sina känslor och att prata öht, medan män minsann inte får gråta -> för du är väl ingen tjej heller....
och jag tror att det är där vi måste börja. att redan från barnsben göra det lättare för män att prata.
och att göra det lättare för flickor att få bli förbannade och säga ifrån.

och jag har tänkt på det här med att det alltid när det pratas om våldtäkter ska nämnas "men de flesta våldtäkter sker i hemmet"... och vad händer?! överfallsvåldtäkterna skjuter i höjden. nu tänker inte jag lägga skulden på dessa uttalanden, utan skulden faller nu och alltid på våldtäktsmännen, men helt plötsligt skapar man en liten grogrund för att överfallen ökar... eftersom fokuset på överfallsvåldtäkter alltid tagits ifrån dem.
för mig är det våldtäkt, som våldtäkt, det är banne mig lika jävligt och illa!

det var det.

ibland kan jag önska att livet vore lite lättare. livet och kärleken. och att sverige inte var så sabla avlångt. utan mer som ett sånt där spel, ett fyrkantigt, där man skjuter andra fyrkanter m siffror på för att de ska hamna i nummerföljd, vad det nu heter?! så där så att allt vore lite närmre. hehe, som att jag skulle sitta här nu och vara älskad ifall det vore så.... njet.


*suck*

och jag är lite ledsen att alla andra ska på halloweenfest ikväll och jag sa ja när jag blev tillfrågad. och jag sa ja, de här perukerna vill jag beställa, när jag blev tillfrågad om att medbeställa. men tydligen blev det ingenting... och jag känner mig alltid så ensam. alltid ensam och jag hatar det patetiska i det hela. för alltid, allways and forever är saker som de är och ingenting att göra åt i efterhand.
och jag får alltid misstanken om att det är för att jag är jobbig att släpa på. att jag måste tas om hand typ. bara för att jag är mörkrädd och blir full, eller nåt. inte är lika engagerad i att vara snygg och speciell kanske. nå, jag vet att jag bara är fånig som tänker sånt. och jag orkar ändå aldrig vara bakis och tydligen blir man bakis på två glas vin, så... jag ska bli tuff och dansa tills jag svettar bort allt smink - nykter! så. klart!

*blottad*

och alla flyttar, alla får nya fina lägenheter. och jag älskar min fina lägenhet, men jag hatar att den ligger där den gör. jag blir isolerad här pga det.

*töntleo*




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0