vägra handla på elgiganten!


saker gjorda: promenerat, räknat matte, spelat spel... typ...
alkoholintag: näpp, ge mig KAFFE
dagens fråga: men hur svårt kan det vara att be om ursäkt för att man gett dålig service?
dagens låt: tempen .. fick någon låt av J på msn, någon som vill få tempen tagen tills det svider ?


skrev en insändare idag, som jag skickade in till några tidninar;
"För att bevara patriarkatet behövs endast ett fåtal mörka skuggor i buskarna

Hur jag befinner mig i kvinnorollens lavinartade framfart när jag möter mannen som hör hemma igår, i förrgår, ja, för tiotals år sedan.
Du säger till mig att om jag inte är försiktig kan jag bli våldtagen. Att om jag går ute ensam om nätterna, åker svarttaxi, ger mig i lag med främmande män, så kan jag bli våldtagen.

Så om jag gör vad jag vill när jag vill det, så kan jag bli våldtagen...
Bekämpa våldtäktsmännen - inte kvinnors frihet!"

jag vet inte, men jag får för mig att göra sånt ibland...

alltså, jag vet att jag yrar om fiket här, men det är liksom som på mitt jobb när man kommer in där.
- heej, och annars då?
osv. det är ju så vi (ofast) bemöter folk som kommer in till oss... ungefär... kul ju... inte som slanen (manlig slyna) på elgiganten sa till min polare när hon insåg att de hade billigare pris på nätet än i affären och var lite upprörd över att de inte informerat om det i affären;
- du får väl lämna tillbaks kameran då och köpa en någon annanstans.
doh!
vägra handla på elgiganten!

jag är så trött. telefonen ringde 7:41 och jag trodde att det var något viktigt, fast så var det bara en uppringning av misstag. galet.

undra när man får besked från univ, för att veta om man blivit antagen eller inte... måste nog vara kvar i sthlm tills dess...

undra vad jag ska läsa för bok nu då... visst jag håller ju på i ett par stycken, men de är till för andra tillfällen än soffan... 'bimbokriget' kanske, eller någon annan feministisk litteratur. bara för att... har ju iofs kågedalen och för tusende gången och lär känna psykopaten att läsa oxå... jaja...

den här lasermannen. den 'filmen' som går på tv:n nu i 3 delar... pluggar på kth, namnbyte, okontrollerade utbrott, invandrarhat (med fördomen att de är parasiter, liksom kriminella), kort i tonen och problem i det sociala livet... jag säger inte så mycket mer annat än att det kändes lustigt bekant. någon jag en gång trodde mig känna. jaja... sen finns det inga andra likheter, men det var bara en reflektion...

två lussebullar idag.

ps. fy fan för kvinnoförtryckare. du vet vem du är. ds.





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0