någon kallade mig för siso



saker gjorda: lämnat julklappar och pysslat ihop ett par nya, bränt vid potatisen och tittat på skenbart
alkoholintag: nä, druckit pucko
dagens fråga: någon som kan finska?
dagens låt: åter igen - always on my mind med pet shop boys. så jävla bra!


någon som kan finska? skulle behöva lite hjälp med översättning... mjo...

annars åt jag givetvis en lussebulle idag...

fasiken att jag ska vara så osugen på den där mattekursen, annars skulle 10 poäng sitta bra... bara för att ha så där... det trista är att jag inte tror att jag klarar av den. vilket kanske inte är bästa inställningen att gå in med... men om man tror på det där att man ska göra saker man normalt inte brukar göra, eftersom det gamla man kör på inte verkar funka så bra, då borde ju den här mattekursen sitta som handen kring kuken, så att säga...

men annars är jag glad :) löjligt glad faktiskt. sitter och småfiser här, nej, småmyser för mig själv så där...

hade en skitbra dikt här i huvudet för någon dag sen, innan jag skulle somna, men så var jag för lat för att skriva ner den och nu minns jag inte ett endaste ord... haha, kanske därför den var skitbra :) hade annars början till en novell igår... fast den minns jag lite av... nu är det ju bara det att planen var ju en roman om ingenting... nå, ska försöka få den där novellen att knåpa ihop sig på rim istället...

måste sluta göra smilisar. man är ju vuxen :))))

och så måste jag komma ihåg att betala räkningarna innan jag åker... för att göra saker på en gång, funkar ju inte, doh...

trazan och banarne. apor och bananer.

köpte senaste numret av nemi, och jag måste erkänna att jag garvade åt det här. (ps. jag tycker att jag är lite lik hon i blått hår, fast inte lika snygg. men hon säger som alltid emot dessutom....)

nemi

om det inte syns så är dialogen:
- det finns ett par muffins kvar
- ser jag ut som barbamamma?
- inte än
- en till då
'''
- muffins?
- du ska inte ha nå fler nu!


och imorn ska jag upp tidigt - igen... glömde ringa läkaren idag och jag har inte ringt försäkringskassan och på måndag ska jag till tandläkaren. ska fråga vad det kostar att fixa så att mina framtänder ser likadana ut och ifall det går att göra något åt den som är sned... och hur länge det håller isf... hatar mina tänder... och jag tycker ju om att skratta :)

tjipp tjipp :)







Kommentarer
sasa

hej!
det är la ok :)

kan du vara snäll och beräta hur man gör smilisar vill gärna lära mig det :)

MVH sasa tack på förhand

2006-05-10 @ 16:12:07
emma

ja talar finska..

2007-05-16 @ 14:54:25
Maria Arnehed

Gillar om det du skrivit! Underhållande att se lite fina saker och inte bara det vanliga grejerna som man kan se om varenda dag. ;)



Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0