det var något med hjältar



saker gjorda:
har bakat och tittat på oprah, som en riktig hemmafru i bergslagen
alkoholintag: nix, men nu är jag sugen på äggtoddy
dagens fråga: vad är det visaste du har hört?
dagens låt: har inte lyssnat på musik på länge, men jag funderar på att sno brorsans faith no more-platta eftersom jag råkade ge bort min av misstag...


och det ältas alltid ifall jägarna ska få skjuta varg eller inte. det är liksom bara jägare och djurrättsaktivister som bryr sig vilka djur som skjuts. tycker det återspeglar det patriarkaliska som redan finns i samhället. dvs att jägarna och deras community är ett patriarkat i sig. det där med att varg och björn inte har något naturligt hot, men de innebär en konkurrens för jägarna. så det är klart att de försöker hitta på ursäkter för att eliminera... nu känner jag att det låter som jag svamlar lite, men ifall män kunde överföra samma taktik på samhället så skulle nog kvinnor ligga pyrt till...

det har bytts dataskärm här, så nu är det stooor och långt bort, så jag har skitsvårt att se hur och vad jag skriver, haha, därför jag bråkar så mycket...

fick iaf fina och roliga julklappar :)
och mellandagsrean. mm, köpte nog 6 tröjor, 2 handdukar och en bok. och sen köpte jag sarah jessica parkers parfym då... men jag är osams med jc som, de senaste åren, vägrar ha rea på sina underkläder. för porrigt nog så är det mina favvisar...

- oh, skynda, skynda, den står där borta, men vi har bara ett ex kvar. den har gått som smör...
haha, så bisarrt... dolda kameran, hela julen... (i parfymbutiken)

nå, jag var iaf tomte i min nya tomteluva, men det visas det inga bilder på nä.

om alla var nöjda med sig själva skulle det inte finnas några hjältar det är dock inget citat av någon rockstjärna, men väl av mark twain. tyckte det var lite gulligt...

och sjukt trött är jag hela tiden. skulle kunna sova hela dagarna om jag så fick. trodde att jag skulle bli lite pigg när jag väl kom hit, men icke...






Kommentarer
Panki

Men god, 6 tröjor lixom.. Du måste va den jag känner som äger mest kläder! Du å Sussi lixom...

2005-12-28 @ 20:40:13


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0