Lite om Melodifestivalen minsann

Mello liksom. Sarah, Helena och Gina glittrar för fullt. Men jag förstår faktiskt inte vad Helena gör där. Varför har de frågat henne?! Inte för att hon är fel, jag är bara nyfiken på hur de tänkte ...

 

1. Sean Banan - "Sean den första bananen”
Alltså att ett klipp på nätet har fyra miljoner tittningar betyder inte att det har setts av 4 miljoner tittare. Ursäkta, jag måste bara rätta Svts marknadsföring av Sean Banan. Enligt mig är det här skit, hur mycket humor det än görs med, men nu tror inte jag att Sean Banan är med för att vinna utan för att underhålla.

 

2. Abalone Dots - ”På väg”
Undra om man får sälja de där sångfåglarna av Ernst Billgren ... Är de numrerade? Jag bara tänker lite att man inte får sälja sina Oscars i USA ...
Jag förstår inte texten. Jag är på väg tillbaka till nån annan (?) jag har förlorat dig... bla bla jag är på väg från dig... Och så vidare. Jag får det inte att gå ihop, vilken sida jag ska stå på.

 

3. The Moniker - ”I want to be Cris Isaak"
Jag vet faktiskt inte om Daniel vill förändra schlagervärlden eller om han känner att han har hittat sin nisch. Jag minns ju honom som cool och ball i Idol. Jag tror förvisso att jag är rätt ensam om det här, men jag tycker att det låter lite som Di Leva ...

 

4. Afro-Dite - ”The boy can dance”
Det här är väl lite out of date, men hittills den snyggaste låten. Det låter ju bra också. De kan ju faktiskt sjunga och göra det tillsammans, så att det låter samspelt.

 

5. Dead by April - ”Mystery”
Jag måste kolla reprisen för jag tyckte precis att hon sa att upphovsmannen var Jonas Hjelm och i tv-rutan står det Pontus Hjelm... Antagligen hörde jag fel.
Om vi nu ska till Azerbajdzjan tycker jag att Dead by April ska vinna. Det finns ju en enorm ounderground-scen för rock i forna Ryssland/Sovjet.

 

6. Marie Serneholt - ”Salt and pepper”
Hade inte Marie nån gulddress sist hon var med?! Och fläktar? I wanna crank it up just a nacho???? Kul ju. Jag har ju till slut börjat att acceptera Marie Sernholt. Jag ska erkänna att hon var först ingen favorit i dessa Inför mello-programmen, men efter några gånger så växte hon och man tycker att hon är trevlig och ödmjuk och ja, hon kan ju uppträda.

 

7. Thorsten Flinck och Revolutionsorkestern - ”Jag reser mig igen”
Jag tyckte att jag läste nånstans att Torsten var förhandstippad. Publiken i arenan ser mest frågande ut. Men visst, jag tror ju att chanserna utomlands är minimala, men annars så Allan Edwall är bra, Stefan Sundström är bra osv osv osv, så varför inte Thorsten Flinck är bra....

 

8. Loreen - ”Euphoria”
Jag erkänner - jag minns inte Loreen från förr. Eller då. Men jag tycker ju då att hon gör ett snyggt framträdande. Något jag säkert är rätt ensam om.

 

 

Jag har faktiskt ingen aning om hur det här kommer att sluta, men här kan ni läsa vad DN och Aftonbladets bloggare tyckte.

Ciao

 

Läs även andra bloggares åsikter om , ,



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0