Oscarsgalan

Jag tänker göra mitt bästa för att hålla mig vaken i natt under oscarsgalan. Tyvärr styr mitt trådlösa bredband ut tv-sändningen lite. Jo, jag kör med trådlös tv-antenn.
Av filmerna är det nog bara Black Swan och Social Network. Kan väl säga att jag hade rätt höga förväntningar på Black Swan och ja, jag tycker verkligen att den är en av de mest överskattade filmer någonsin. Nåväl.



Jennifer Lawrence ser ut att bära American Apparel, vilket är ungefär likamed tråkigt. Jag hörde inte om de sa vilken designer det var. Jag skulle gissa att det är den där som gör tighta kläder som alla stjärnor bär, men som jag tappat namnet på. Oh well. Nej, det var visst en Calvin Klein.

Det roliga för i år är att det är Filip och Fredrik som håller i kanal nios visning. Det gillar jag. Det finns få programledare som är lika bra.

Puss och kram




Jag kommer ihåg nåt år när Amy Adams kom till oscarsgalan som Donna i Beverly Hills, när Donna kom till dansen som sjöjungfru. Det var förra året och förrförra året osv... Hon ser på nåt sätt alltid likadan ut, vad hon än har på sig.



Jag ber om ursäkt för de taskiga bilderna. Jag tar utan blixt och med mobiltelefonen i ren lathet...

Puss och kram




Jesse Eisenberg från The Social Network konstaterar att han kanske skulle ha skaffat ett facebook-konto, så hade han kunnat statusppdaterat att han var på oscarsgalan.

Russell Brand
, en av de galnaste komikerna på länge, dök upp i sällskap med sin mamma. Så klart att han gjorde. Ska bli kul att se när han delar ut ett pris. Russell försöker få ihop hella rollbesättningen av Vänner i sin frisyr. (taskigt översatt, han blev tillfrågad om sin hair style) och hans mamma vill bara att Russell ska vara stolt över henne;
- Not gonna happen
Och så skrattar de så rart ihop.

Och nu börjar det bli lite tråkigt, för de visar bara samma personer om och om igen.

Haha, Jennifer Lawrence berättar att hennes smeknamn är Jeff Bridges, på grund av att hon jämt citerar honom. Ett litet smålustigt tics.

Nu kännns det som jag måste leta på något gott att dricka. Kanske lite hallonsaft.

Puss och kram





Letar ni andra uppdateringar om Oscarsgalan, så kika in hos Pyttis. Det gör jag.

Jag håller på och försöker multitaska ordentligt. Borde ta reda på ett bättre uttryck för det. Det är ju så fånigt med svengelska. Nåväl, jag kika bloggar, jag kikar twitter, försöker twittra själv, försöker hålla koll på kanal nios hemsida, men nu ska jag kika lite på intervjun med Marisa Tomei, som är skitsöt i sin vintageklänning. Kanske lite tråkig i svart, men kul med vintage på röda mattan.








Matt Damon gjorde en imitation av Matthew McConaghey hos David Letterman. Så nu hoppas man ju på Matthew i bar överkropp...







Robert Downey JR är alltid rolig och han och hans fru ser alltid lika kära ut. Jag är helt kär i dem!

Reese Witherspoon är magiskt vacker i Armani.

Hale Berry ser ut som hon alltid gör, i en beige klänning.








Kanske inte det snyggaste paret, men väl det coolaste;



Helena Bonham Carter och Tim Burton.




Jag har ännu inte sett någon klänning jag bara dör över. Hittills ligger nog Reese överst på min topplista. Och jajust ja, Matthews flickvän, Camila Alves, tror jag att hon heter.

Cate Blanchet kommer nog i den mest knepiga klänningen. Jag vet inte om jag ska tycka att den är snygg och ball, eller om jag ska tycka att den ser ut som en inredningsdetalj. Givenchy iallafall.






Filip och Fredrik dissar Anne och James, själv tycker jag att de var jättefnissigt roliga.
James 'mormor' hade minsann sett Marky Mark där i publiken.

Men nu ska jag nog ge upp bloggandet och fokusera på tv:n.

Puss och kram






Kommentarer
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

tänkte precis samma sak..mycket märkligt..nästan som hon hängde upp sig på klänningen. weird.



och nu när du säger det ja, amy har alltid en sjöjungfrulook!

2011-02-28 @ 01:23:41
URL: http://pyttis.blogg.se/
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

hmm är marisa svart? tyckte den såg lila ut.



ja precis så med scarlet..va fan hon kan inte se fel ut.

2011-02-28 @ 02:05:42
URL: http://pyttis.blogg.se/
MARIA - mode, outfits & inspiration

Kul att det är flera som är vakna och kollar :D har kklarat mig utan att somna under hela röda mattan, & kommer absolut inte somna nu när galan börjar ju! Spännande! Milas klänning är en av mina favoriter!

2011-02-28 @ 02:24:39
URL: http://mmiaas.blogg.se/
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

jag tror den är lila.

2011-02-28 @ 02:28:39
URL: http://pyttis.blogg.se/
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

nej jag tror den är lila..tim gunn sa dessutom "gorgeous colour" vilket vore konstigt om den vore svart.

2011-02-28 @ 02:33:23
URL: http://pyttis.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0