vuxna grejer

saker gjorda: än så länge har jag inte gjort så mycket, planen är att åka in till stan och träffa Titisen
alkoholintag: nada, klockan är ju för 17 inte ens 12
dagens fråga: kan vi inte bara lära folk att vara vuxna?
dagens låt: vad som helst med Bob Dylan


Jag läste det här i Expressen. Och här är lite respons.
Alltså, jag vet ju att det förekommer benhård övertalning inom media. Och det finns naturligtvis olika orsaker till att det är så. En kan vara att folk är normalt ödmjuka och inte tycker att de passar att synas och inte vill att folk ska tro att de tror att de är intressanta att se på. En är ju naturligtvis att folk inte ska hinna tänka efter och komma på att det här är en skitkass idé, men det finns tusen anledningar. Hur som, de här artiklarna handlar om hur någon blev övertalad att vara med i Paradise Hotel och sen kände sig vilsen. Typ.
Nu vill jag inte försvara PH, men folk är ändå vuxna och någonstans måste vi sluta skydda vuxna så. Någonstans måste de/vi själva lära oss att ens agerande får konsekvenser. Vi kan inte gå genom livet och leva i nån rosa bubbla och skylla på allt och andra hela tiden. Jag tycker att det känns lite farligt det här, hur det har blivit. Det började med lite trygghetsknarkande och så vips behöver man inte ta ansvar för någonting och syndabockar ska alltid hittas. Var och varannan människa missbrukar ju ordet 'kränkt' tex. Tidigare kunde man läsa löpsedlar om Anna Books deltagande i Fångarna på Fortet, hon var väl kränkt för att de inte fick stanna efter att de åkt ut osv... Men det är också bra knepigt att lägga på tv4 att man fick en 'halvtorr pizza', jag menar man måste väl för 17 kunna ta ansvar själv för vad man stoppar i munnnen, när man nu är vuxen.

Själv har jag dock någon form av febergräns, så det här med att ta sig in till stan vet jag inte hur jag ska göra med. Jag vill självklart träffa Titisen, men man är ju lite matt och hostig och så...
Träffade henne i söndags och käkade sushi med henne och hennes pojkvän. Det var sjukt trevligt.

Puss och kram




Kommentarer
Panki

Absolut, håller verkligen med!!! Nån måtta får det ju banne mig vara!

2010-11-03 @ 09:50:08
URL: http://pancake.webblogg.se/
Johan

Hej Leopard :)

Skulle du vara intresserad av en chans att få två trisslotter? Jag arbetar med en sajt som vill öka kunskap om säkerhet på nätet och hur man skyddar sin integritet online, vilket är nödvändig kunskap nuförtiden. För att veta hur du får lotten, gå in på http://www.mjukvara.se/blogg/gratis-lott/ och gå gärna igenom resten av hemsidan :)

Tack på förhand.

Vi hörs,

Johan.

2010-11-09 @ 20:15:30
URL: http://www.mjukvara.se
linda

GRATTIISS!

DU vann min tävling om produkter från reztart! =)

GRATTIIS! =)

skicka gärna din adress + portkod i ett mejl till mig

[email protected] så får du dina produkter =)

2010-11-17 @ 19:36:20
URL: http://lindshe.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0