Tjosan, ett vedertaget uttryck

Jag är så galet trött! Har varit miljoner gånger tröttare idag, än du varit någon gång tidigare. För man ligger ju på topp när man beskriver konstverk som 'den där näckentjosanhistorian', eller hur?!

Idag har det annars varit många saker som helt och fullt kan dra åt helvete!
Vi börjar med litteraturlistan
- varför har vi då valt just den här litteraturen? jo, det här är en avhandling och vi tänkte att det kunde vara bra för er att ha en sådan i er ägo...
- jaha, men vaaaaaaaaaaaaaad braaaaaaaaaaaaaaa dåååååååå, att den finns att köpa nånstans i detta förbenade land - not!!
(och eftersom det är en avhandling från ett svenskt universitet, en avhandling på svenska, så misstänker jag att den inte finns i något annat trevligt land heller...)

Så , ja, litteraturlistan kan dra fett åt helvete!

Brorsan kallar henne för min pusher, jag kallar henne Dess. (Man kanske bör ha hört Le Marc för den här, men, men)
Igår fick jag en kanelbullelängd av Dess. JAA AA, hembakad, ifall nån trodde att min dealer kör fultjack. Gosh, jag är så bortskämd!!

Och jag garvar fortfarande åt messet jag fick här förut... Under rubriken 'mamma löser korsord'... Eftersom jag själv tydligen sitter i akademiska sammanhang och hänvisar till konstverk som Näckentjosanhistorian, så..

http://www.faktoider.nu/img/josephson_stromkarlen.jpg

Andra saker man gör när man är trött är att gå in i en bokhandel och ta en skadad bok och pruta ner den från 100 till 30 pix, utan att egentligen riktigt reflektera över vad man pysslar med... Någon kommer att få en trasig födelsedagspresent... Då vet man.

Fler saker som kan dra åt helvete?
Sandys har slutat med sin Medelhavskyckling!!
på grund av att den såldes för dåligt. Vilket betyder att folk inte köpte den, så nu är den borta - ergo; folk kan dra åt helvete!
Nä, men ni vet när man är så där megatrött och så är det någon som tvingar en att tänka en ny tanke än ursprungstanken, eller tvingar en att göra ett nytt val... Då blir det jobbigt... Och jobbigt var det...  Sen att alla knivar i lådan kanske inte var helt slipade
- den finns inte längre bla bla bla men vi har curryröra
- nääää, usch (ja, som en femåring!) har ni ingen typ fetaoströra
- nä, men vad gillar du för röror då? har du provat den här laxröran, gillar du lax??
(jo, men nääästan samma sak)
Det hela slutade med att jag fick ta en vegetarisk med grekisk antydan, eller vad det var...
Vilket är keso, fetaost, sallad,
vänta ett tag, de kunde inte har erbjudit mig keso+fetaost till min kyckling och faktiskt nästan kommit helt mitt i prick av medelhavskycklingen... Eller iallafall ett ljusår eller så  närmre än vad laxröra träffar...??!

Nu har jag sagt helvetet på tok för många gånger, så om mamma inte redan vore gråhårig så hade hon blivit det!
(Vilket betyder ungefär samma sak som 'dags att sluta innan jag blir bortadopterad')

Puss och kram



Kommentarer
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

hmm och jag föredrar cola..så vilken av de chokladbitarna är som cola?

2009-04-01 @ 00:24:31
URL: http://pyttis.blogg.se/
Annika

Lite arg idag då'rå..HELT OK att ösa lite och svära lite också. Tror säkert att din mamma fattar :-)

2009-04-01 @ 19:05:18
URL: http://kankaglenreston.blogspot.com
leopardia

annika: haha, inte så mycket arg eg, som trött... mamma har inte lärt sig det vackra med att surfa, jag lever på det :D

2009-04-02 @ 01:06:39
dr. no

Men hör av dig till institutionen där avhandlingen i fråga skrevs så lär de ju trolla fram den. Sånt jävla tryck är det ju inte direkt efter gamla avhandlingar i detta "läsa? vaddå? jag läser serierna - nyheterna går ju på tv4 ändå"-land.



Men enligt Frans G. Bengtsson är en avhandling precis tråkigt nog för den riktigt vane läsaren, så du har någonting att se fram emot där!



PS. Medelhavskyckling låter äckligt. Tur att jag aldrig köpte den! Ds.

2009-04-02 @ 09:04:08
URL: http://omniaabsurdumest.blogg.se/
leopardia

dr.no: vi satte vår lärare på jobbet att trolla lite, nån pdf-historia borde de väl iallafall kunna skramla fram..



som skurk och bov är du alldeles för smidig för mig! jag borde naturligtvis ha sagt "Dr.no" i bästa Seinfeld/Newman-anda...




2009-04-02 @ 20:58:52


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0