Vad kom först, melodifestivalen eller migränen?

Oj, klockan är kvart över 8 och här sitter jag och tittar på Grey's Anatomy istället för melodifestivalen. Vad hände liksom??

Agnes
Love, love, love

Jag missade den här, får se på snabbgenomgången och återkomma... Jaha, se nedanstående om att man har hört det förut...

Star PilotsResten av piloterna kör overall och huvudstående.
Higher
Kom in i programmet nån gång mitt i den här röran. Lät som det brukar i melodifestival- sammanhang, fast jag vet inte om det måste vara negativt. Coolt med en tjockisdansare iallafall... Jo, jag har förstått att de ska vara 'riktiga' stridspiloter, jag visste inte ens att Sverige hade sådana, behövde sådana... Eller tydligen inte, för här är de - i schlagerfestivalen... Så kan regeringen skrota försvaret och lägga pengarna på nåt roligare...

Susanne Alfvengren
Du är älskad där du går


Jag vet inte, jag kände lite gäsp och att det påminde om en låt jag inte kommer på, men det är den där  la la la la la lonely summer...

Anna Sahlene & Maria Haukaas Storeng
Killing me tenderly

Herre Gud, jag blev just anfallen av ett par bröst... Och har man inte världens största bröst så har man kort kjol. Jag gillar inte sånt här åmande till låtar som är pop men snuddar vid att vara dansband... Om ni vill veta vad jag tycker är riktigt mycket skit kan ni kolla det här bidraget på youtube. Det är så uselt alltihop att jag nästan blir förbannad. Haha, på riktigt.


Thorleifs
Sweet kissin' in the moonlight

Nej, ThorLeifs vinner inte ens sympatier på grund av sin gedigna historia... Spetsiga gaddar han har, han ser ut som Dracula... Coolt... Men nej, om det inte framgått, dansbandsmusik är inget annat än gammalt tuggummi för stackars små öron... Det finns några få undantag, men det är inte det vi hör här...


Sarah Dawn Finer
Moving on

En fin liten text om att gå vidare, men det är svårt att göra ballader, eller tydligen är det alldeles för lätt, om man kollar på årets deltävlingar, men däremot är det svårt att göra bra ballader och så länge det inte är Lita Ford och Ozzy Osbourne på scen så är jag inte särskilt imponerad. Nej, det här är faktiskt skit. Sorry Sarah.


Next 3
Esta noche

Tre tonårskillar som rappar... Hmm, "hey sexy girl rör kroppen som du visade igår, vi har hela natten lång" eller nåt sånt.. Okej, jag vet att tonåringar har sex, men jag kan inte låta bli att le lite moderligt och tänka att ja, det är ju mycket snack och lite hockey... Det är väl inte dåligt, men för nåt år sen var den här låten med fast några andra ungar framförde den... Låt mig säga så här, den har ingen chans...


Malena Ernman
La voix

Opera, det här ska bli spännande, jag menar alla minns vi väl ännu Loa Falkman och Symphoni? Nja, det låter lite illa i början, när tonarten ska vara sk 'normal' och funkar inte riktigt... Men spännande var det iallafall...

--

Jag kikade just in hos DN och Clas Svahn. Måste bara kommentera; "Här möts Rinkeby och Rio, klottrare och strandraggare, entusiasm och oerfarenhet"... Killarna var väl från Norrköping om jag inte missade nåt?! Men annars kan man ju använda sig av Rinkeby för att peka på exotism... Clas kanske borde ta sig en sväng till både Rinkeby och Rio och fundera lite över begrepp som 'vi och dem'... Jaja..

Saftonbladet har ju sin Frida...

Jag har migrän och den här omgången var helt katastrofal... Och de toppar det hela med Se på mig och DARIN!

 

Puss och kram

 

Förresten, Petra Mede, snygg klänning, men det är inte så att jag dör över hennes skämt att hon bytt partner under låtarna och är ihop med Christer Sjögren, eller vem det nu var...

 

 



Kommentarer
Emma

Då var det inte bara jag som reagerade på brösten och benen. Fiska röster. Smart trick? Jag vet inte. Jag måste dock säga att jag tyckte Darin var bäst =P Haha. Han är mognat eller nått. Han var bättre nu än vad jag mindes honom.

2009-02-28 @ 22:17:11
URL: http://borjesbarnbarn.blogg.se/
Panki

Han i Thorleifs ser och har alltid sett ut som en gris. oink

2009-03-01 @ 01:37:35
URL: http://pancake.webblogg.se/
Linda

hehe oki,diggade Malen,vilken röst, men denna gruppen så blev allt så gapigt tyckte jag,många kraftiga låtarS

2009-03-01 @ 20:04:39
URL: http://hummingbird.blogg.se/
leopardia

Emma: haha, nä, inte bara du... Vi kan ju säga som så att om darin var bäst, så... hum hum ;)



Panki: Haha, faen vad elakt!!



Linda: hehe, jag är helt missnöjd med lördagens omgång, men, men...

2009-03-02 @ 01:33:17


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0