en ny liten leksak

saker gjorda: träffat R, lämnat blommor, lagat mat, slukat tårta
dagens fråga: varför pluggar jag inte?
dagens låt: na na na na na na na batman!! doink
dagens känsla: småtrött är man ju faktiskt... men va' fasiken, jag har ju körkort :)))
dagens citat: "Jane: I once went on holiday and pretended to be twins. It was amazing fun. I invented this mad, glamorous sister and went around really annoying everybody. And d'you know, I could get away with anything when I was my crazy twin Jane.
Sally: But you're Jane.
Jane: Kinda stuck. It's a long story.."


var och lämnade en liten blomma till bilskolan här i stan oxå. och fick tillbaks pengarna för körlektionen jag hade kvar. det var schysst. sen träffade jag R för nästan sista gången :( men fågelungar måste lära sig flyga sa hon. och att jag borde göra ett schema och det borde jag verkligen. två timmar i veckan avsatt för pysselaktiviteter. det verkar bra att göra så. ordning och reda, strukturerat.

fick present för att jag tagit körkort. en tårtspade i form av en högklackad sko. helt underbar:

image394

och om ni kollar i bakgrunden så ser ni en ljusstake i form av en lussebulle, som jag bara var tvungen att köpa på julmarknaden jag var på. den liksom ropade mitt namn. mm, ni förstår kanske varför...

ma och pa är hos nån släkting och hälsar på, men jag orkade inte följa med. jag tänkte plugga, men jaja... det är som det är med det. tentan består av tolv citat varav vi ska välja två och skriva om. förklara, analysera och argumentera kring. jag har inte valt citat än, nix...

ja, nä, förresten så blev det inget föredrag om strindberg igår. jag och pa åkte och köpte oss varsin kamera istället. jag köpte mig en canon powershot s5is. ingen system, men den ska gå och ta micropix och leka bra med ändå. det är så att jag var ute efter den vridbara skärmen. tror att det är min grej att ha en sån... så en systemkamera får vänta ett tag, men nån gång...

sen har jag hittat plastfickor jag vill ha, men nähä, då måste man ha ett företag och org.nr, för att kunna beställa därifrån. jäkla rackare. nå, det var plastfickor, bälgfickor med metallskena i ryggen. suring. får leta vidare helt enkelt. oh well. nu ska jag iallafall lägga mig på soffan och häva i mig massa vatten, för jag är supertörstig.

puss och kram


Andra bloggar om: , , , , , , , ,



Kommentarer
panki

Bra där, ge blommor e alltid snällt.´
Jag kan beställa fickorna åt dig om du vill?

2007-11-29 @ 22:08:58
URL: http://pancake.webblogg.se/
louise

gu vilken fin tårtspade

2007-11-30 @ 12:09:25
URL: http://sessanlouise.webblogg.se
leopardia

panki: ja, men ge blommor vid körkort är nästan ett måste... i min värld... jag mailar dig ang fickorna...

louise: ja, visst är den snygg! :) finns på lagerhaus, såg jag på inslagningspappret ;)

2007-11-30 @ 12:54:09
anna

snygg tårtspade och bra kamera - härlig med kompaktkameror som ser ut som system =)

hmm katti hoflin kan jag hålla med om men även Mary Louise Parker tycker jag.
kram

2007-11-30 @ 23:30:20
URL: http://pyttis.blogg.se
Tinnitussan

Tårtspaden och lussebullen var helt underbara. Och återigen stort grattis till körkortet. Plugga kan du göra e annan dag ;-)

2007-12-01 @ 09:12:00
URL: http://tinnitussans.blogspot.com
leopardia

anna: oh no, katti hoflin säger du...! aaah, vill inte! haha... men mary louise parker är fin - i wish liksom... puss!

tinnitussan: tackar, både för grattiset och
uppmaningen att plugga en annan dag ;)

2007-12-01 @ 11:09:38
Linn

Den där tårtbiten såg ju inte helt fel ut!

2007-12-02 @ 12:30:56
URL: http://linnandstuff.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0