nä, men visst serru

saker gjorda: diskat, tvättat, ställt om klockan på micron, glott på tv, surfat
alkoholintag: amarettokaffe
dagens fråga: och så, varför måste jag bli trött igen?
dagens låt: garbage - #1 crush, fortfarande
dagens känsla: höll på att somna i soffan, men ja, reste på mig. är väl inte så där på tiptophumör
dagens citat: "Carrie: Can you really forgive if you cant forget?"


och om jag bara kunde sluta tänka och trötta ut mig på saker som kommer att ske. eller ev kommer att ske. det är ju som det är liksom. man skaffar sig ju bara ännu mer jobb och blir helt trött. men snart ska jag ta mig en semester och dra till lund. eller iallafall linde. men det positiva är att igår så var jag inte trött och i lördags deckade jag inte heller när jag kom hem. så den där kinesiologin kanske funkade, för de dagarna iallafall... men jo, det där han pratade om; minnen i muskler och så. det är märkligt vad kroppen kan ställa till med. vilken kraft det finns i ens kropp. hur mycket blockeringar man bär på osv. som sabbar upp nåt annat.

jo, jag brukar föredra att tvätta innan jag ger mig på städning, eftersom tvätten dammar ner allt igen annars. men det är som W sa, att städa köket är ett evighetsprojekt, för vad gör man när man har diskat och gjort i ording? jo, man lagar mat. och så får man börja om igen.

köpte en sån där grej som man kliar hårbotten med. eftersom alla som gillar det där med att klia i hårbotten nästan föredrar det över sex, så tänker jag att jag skulle lära mig att gilla det. för jag blir avundsjuk :(

männen, kärleken? ok, visst jag härjade om att jag inte ljög. så här är det, min psykolog har väl aldrig sagt att han misshandlar mig eller att han är dålig för mig eller så, eftersom hon känner förtroende för mig och att saker är upp till mig. däremot har hon väl sagt att hon skulle tycka det vore skönt om jag var färdig med honom. inte för att han är kass, utan för att hon ser vad det hela gör med mig. sen säger hon att det här att jag har tyckt om är en trigger för honom att bete sig si och så. eftersom han gör tvärtom mot vad jag ber om osv. nåja, däremot så gillar hon inte det där han har lärt mig; att förakta andra. eftersom det innebär att jag föraktar mig själv. och sen ja, det är ju rätt dåligt att förakta andra människor. det ska man ju inte göra. så klart. nåja, nog om det.
jag är kär i keanu reeves röst ju. så var det bra med det.

försöker torka vinbär i ugnen. vet inte om det går. men man kan ju torka vindruvor :) tänkte att jag kunde göra en hemmagjord müssli. eftersom jag hela tiden ska göra saker hemmagjorda. gaaaah. men, men, det är säkert bra. det kallas säkert kreativt.

måste se till att köpa nån form av tråd oxå. som inte går av. silvertråd typ. kollade på en på bauhaus, men den  gick så lätt av. visst, det har ju sina fördelar. men det är tråkigt om smycken går sönder av minsta lilla oxå.

nä, nu ska jag väl ta och titta på det sista avsnittet av hex, som jag har iallafall...

puss och kram



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0