grannar, grannar, ni behöver inte stanna kvar...

saker gjorda: gått till F, träffat Ri
alkoholintag: vatten
dagens fråga: vad finns det som jag vill göra?
dagens låt: men nästa gång jag lyssnar på musik ska jag lyssna på en blandskiva jag fick av P
dagens känsla: nähä, tydligen var jag inte deprimerad, men trött iallafall
dagens citat: "förlåt" jo, jag med.



jag hade för mycket mimik för att vara deprimerad. då vet man. så det var väl fel känsla... äh, bara allt är klart med rättegångar och strunt och civilmål  hit och dit så blir nog allt bättre... för det har inte blivit nåt dammsuga av idag. anneli ringde i morse. ringde fel, så jag var helt död sen... som en sill, skulle man kunna säga..

blev inget leka med T idag, han skulle jobba... så det blir du är vad du äter istället...

ska berätta nåt ruggigt jag gjorde idag. för jag kokade ris och värmde vegetariska chicken bits... och skulle ha jordnötssås till... men så hade den möglat.. men jag orkade som inte, utan jag grävde bort möglet och lite till och tog sås från botten av burken... om jag blir sjuk, so be it. om någon aldrig vill hångla med mig igen efter den vetskapen, so be it. nu vet jag iallafall att sån sås inte håller så länge då... det sägs att man ska hälla olja ovanpå för att sånna brukgrejer ska stå sig, men jag vetefan, för det är ju pga locket det börjar mögla... eller ja, det är väl luften... men det som sitter i kanter och lock... jaja... lite tråkig var den vetskapen iallafall.. men när jag köper får jag väl laga en massa och frysa då istället..
tyvärr sa de på du är vad du äter att 80-90% av näringsämnena försvinner när man micrar. att det är bättre att värma på platta... jag vet inte om jag ska orka börja leva efter det än... hmm...

männen, kärleken? jag sa nog saker jag inte är så stolt över. antagligen samma för honom. jaja... det är som det är... jag berättade för T vad jag hade skrivit, eller sagt. och det var väl en grej som han tyckte var lite teateralistisk, lite väääl... och det håller jag med om.. annars såg han mig inte som galen iallafall... fast han och jag är ju väldigt lika... fast, haha, vad ska han säga då liksom...

och om jag inte tittar på efterlyst utan dammsuger istället så kan jag tillbringa morgondagen med att pyssla... tror jag, för jag kom på att jag inte har något direkt att pyssla med än... eller ja, att jag inte har alla grejerna... måste jag ju fixa... eller snarare dags att fixa...

på söndag är det förhoppningsvist klart iallafall.. så att jag kan gå med U till kungens kurva. och hans son. jag har inte sagt vad jag tycker om barn, utan jag får väl försöka vara snäll.. kanske kan ge honom godis eller nåt... nu är jag inte elak mot barn normalt...  jaja... jag vill iallafall veta hur man går dit, eftersom bussar gör mig nervös...

och där dog hotmail... då vet man...

hmm, undra om man kan smöra för pannkakan nån dag, att skjutsa en till elgiganto så att man kan köpa en bärbar och dvd och trådlöst... för jag vill som inte så gärna gå med massa tusen under armen så där...
tyvärr slängde jag reklambladet så att jag inte kan visa vad det är jag är ute efter, men jag får väl kolla på nätet och skriva ner... såg ett dataställe där man kunde designa locket hur man ville. själv. man skickade helt enkelt in en bild. rätt kul, om jag nu vore konstnär då'ra...

det var tydligen ett gäng politiker som inte hade betalat tv-licensen.. och idag hade de fått in tusen nya anmälningar... jag vet inte, men om man är politiker, så kanske det är lite smart att städa på sin bakgård, för man är ju bevakad så att säga... men åååh, vad jag är trött på moderatfjantarna. hata ny regering!
bäbäbnäbä, satans vad mycket de kommer hinna att förstöra. först i morse såg jag på tv:n att de kommer att höja a-kassan för den yrkesgrupp som har många arbetslösa... att man kan få en ökning på upp till 300 spänn i månaden. plus fackavgift. och på nåt sätt ska allt det här skapa jobb och ge folk mer pengar kvar i slutänden... jag vet inte, jag misstänker nog som alla andra, att de vill få folk att gå ur facken... men det värsta var att den 1a januari är det avgift på muséer igen! dummmmmmmmma!!!! för det ska inte finnas nåt kollektivt, man ska bara betala för sin egen del. vilket iofs går emot deras a-kasse tjosan, men, men.. jaja, lika bra och bli miljonär med andra ord...

för övrigt ska det tydligen finnas en kristallbutik i frövi. med massa alternativa behandlingar. och det var inte dyrt. en rygg- och nackmassage tror jag kostade 200 spänn... el om det var 250... jaja... jag ska be henne ställa mitt horoskop vid tillfälle...

jäklars vad kallt det var när jag gick till F... fick vita fingertoppar... men, men, bara att bita ihop.
och alkistanten som bor på våningen under frågade för hundrade gången om det var jag som bodde ovanför henne.. för det var nån som borrade 11 på kvällarna... nu vet inte jag, men där bor en gammal gråhårig guuuube, jag vet inte om han lite käckt börjar borra lite nu och då...


Andra bloggar om: , , , , , , , , ,


Kommentarer
Hon Som Försvann

"blev inget leka med T idag, han skulle jobba... så det blir du är vad du äter istället..."
låter exakt som mig, fast med A istället för T...

2006-10-12 @ 20:03:57
URL: http://skugga.blogg.se
Panki

Uäääää va äckligt med mögel. Fy.
Jag å R prata just om att vi trode massa människor skulle ringa å säga upp tv-licenstjossan nu, i ren protest typ. Men vi hade visst fel.

2006-10-13 @ 00:01:17


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0