och på lördagen blev det visst fest

saker gjorda: hängt med Th, hämtat mina nya glasögon, glott på house
alkoholintag: blev full i lördags, det räcker så
dagens fråga: varför måste folk dö?
dagens låt: ho ho fucking ho - monty python
dagens känsla: förvirrad, ställd, chockad, i tusen bitar
dagens citat: "Carrie: Are we simply romantically challenged, or are we sluts? "




för det första var det helt härligt att komma till stampen innan kl 15 och det var knökfullt med folk som var glada och drack bärs och på scenen jammade bluesgubbarna för fullt. äntligen nånstans där man kan dricka sig full mitt på dagen och ingen bryr sig. sen drog vi och åt vegetariskt. jösses vad gott. och endast 200 spänn inkl en halv vinare. jag var nöjd. sällskapet var trevligt. ett gäng gamla hippies, underbara S, hennes pojkvän, som tydligen är uppvuxen i ett kollektiv då och fantastisk gitarrist och de var så söta ihop och så kära och när hon berättade det där hur han uppmuntrade henne att göra saker som var bra för henne; som tex att skriva sångtexter och att våga sjunga själv osv, mm, det är kärlek det. och så var det Th och jag. Th, som stannade en extra natt och lite jobbigt det där fyllestötandet han kör med, men, men annars har vi ju galet kul tillsammans och är galet lika i tanken. men jag vill inte hångla, vare sig nykter eller full... haha, så kan det gå :)

och på lördag är det fest igen :) med massa underbara människor.

fast sen så fick jag mitt livs värsta sms. jag gick i bitar och jag ville bara krama henne och säga att jag faktiskt vet att allt kommer att bli bra. om nån mer nu skulle få för sig att dö, så ska döden få med mig att göra! jävlar annamma. men jag vet inte vart jag ska ta vägen och om inte jag vet det, hur ska hon då inte känna sig. jag veeet, som hon sa, det är ju ingen mening att gå runt och oroa sig innan man vet hur saker ligger till, och jag ska fokusera min tid på att tänka positiva tankar istället.

männen, kärleken? om man får en ett mail med en länk på en bild av en bajonett från en pojke som varit lite så där otrevlig mot en så att säga och som inte pratar med en, ska man ta det som ett förtäckt hot då? eller ska man ta det som "oh, vad snällt, ifall jag nu satt här och funderade på att köpa en bajonett"? eller ska man ta det som att det vore samma sak ifall nån skickade länk på en bild på en kökslampa? "hmm, fin inredning det där"... jaja... så kan man ju oxå göra liksom...

finns en kiosk på vasagatan som säljer cigaretter med chokladsmak. och med vaniljsmak. så kan det oxå gå liksom. alltså rökbara cigaretter.

har fortfarande inte hunnit ta tag i disken. haha, eller hunnit, jag har ju bara legat deckad framför tv:n och nu är jag hungrig som få.

annars köpte jag lite julklappar här igår. till mamma och pappa och mig själv. och mina glasögon, nej, jag har inte fotat dem än, så inga bilder att visa... syns ju så dåligt på bild ändå så...

puss och kram


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0