presenter liksom, det är så... bra.

saker gjorda: träffat R, köpt kyckling i jordnötssås
alkoholintag: en apelsinmer
dagens fråga: varför är de så jobbiga och gör mer på burk?
dagens låt: jag har en låt i huvudet som jag inte kommer på vad det är, nu kan jag ju säkert googla fram det, men ha! det tänker jag inte göra. fan, nu kom jag på att det var cats in the cradle med ugly kid joe, som jag faktiskt inte riktigt vet vad det betyder, men det är väl nåt uttryck.
dagens känsla: hyperstressad
dagens citat: "i love presents"




min psykolog;
- står det "i love presents på din tröja"
- ja a
- haha, har du gjort den själv?
- nä, haha, köpte den på hm
- men det är bra att du kan skämta mitt i alltihop.

jag har berättat för henne att fia slår in varje tex julklapp för sig, bara för att jag har sagt att jag värderar kärlek i antalet presenter man får. jag är dålig. haha.

på grund av att jag fick länken till en krönika i aftonbladet, som handlade om tv3s program "fling" så var jag tvungen att kika på det programmet idag, samtidigt som jag snackade med brorsan. men först blir jag lite rädd för män som skriver sådana krönikor. att det faktiskt finns män med ett visst mått intelligens och klarsynthet. det rubbar liksom. jaja. hur som. alltså, jag tycker inte att man ska klaga på folks utseenden eller så, men kändiskvinnorna idag, deras armar. är ungefär som mina handleder ju. hur blir man så smal, när jag ändå misstänker att de tränar? det här programmet leds av josefine craaford. ok, jag kan förstå om folk ser sådana här program, det kan jag, ifall produktionen hade kostat mer än vad de fick in när de pantade burkarna efter personalfesten. det får inte vara så billigt 2006. ok, om det här hade kommit för 20 år sedan. men gosh, så fuuuult. och hjärtanimationer som snurrar runt i tv-rutan, som nån prao gjort. det är galet. sen bla bla könsroller hit och dit och sånt kan ni läsa om i  krönikan.

männen, kärleken? och så helt appropå ingenting får jag ett mail "fan, jag har glömt att ge dig anders nr" och sen blir man förvånad när jag blir sur över att man vill skicka mig vidare till sina polare. nä, förlåt, bekanta. spelar roll kantigt troll.  jag vet faktiskt inte hur jag ska hantera sånt. killen har asperger och tänker inte som jag. men måste jag se all skit som någon slags omtanke då? jag blir galen. för jag blir sur. så gör man inte. och jag är så trött på att försöka förstå andra och att inte få ta plats eller kunna sätta gränser.

ok, imorn hoppas jag på att vakna med massor av energi, så att jag får städat och tvättat lite. och pysslat.

träffade min advokat och tydligen sitter man mittemot varandra och inte bredvid varandra, som jag trodde...
jag = skadad av amerikanska tv-serier.
så jag kommer sitta där med honom i blickfånget när jag berättar min historia. och på tal om det så hittade jag en kurs på södertörns högskola som hette "csi". lite lustigt faktiskt. fast jag undrar om man måste göra projektarbeten i grupp. jag gillar inte sånt. och hur som ska jag inte gå nu ändå så. och jag glömde anmäla mig till akvarellkursen. skit oxå. men så kan det gå. får läsa böcker om målning istället.

det här är min fråga till försäkringskassan;
"sen har jag funderat lite på det du sa om att ev arbetsträna på ett bibliotek.men jag vet inte, jag antar att de som jobbar på bibliotek är rätt välutbildade och att de inte vill anställa folk utan någon form av litteraturutbildning ellerbibliotekarieutbildning? och det är väl meningen att arbetsträning ska leda till jobb där man nu arbetstränar?"

och det här är svaret;
"Eftersom du har en arbetsgivare är syftet med arbetsträningen att du ska återgå i arbete hos din ordinarie arbetsgivare. Men om du skulle bli erbjuden anställning där du arbetstränar är det upp till dig att var du vill arbeta."

som helt ärligt inte säger mig någonting. kan jag som arbetsträna nån annanstans och sen återgå till mitt vanliga jobb. jo, jag fattar ju att jag har rätt att söka jobb vart jag vill, bara jag säger upp mig, men fortfarande, om jag har kvar mitt jobb, kan jag arbetsträna nån annanstans? jag verkligen hatar när man får svar som det är meningen att man ska tycka att de är självklara och sen är de dåligt formulerade så att man står still ändå.

jaja, jag får skjuta upp det problemet tills efter rättegången. hon sa att hon var villig att sätta sin högra arm på att han skulle bli straffad. så jag får försöka lita på henne, men ja, man vet ju aldrig. sen sa hon att hon trodde att media skulle vara där och jag är för att det skrivs om och jag är för att polisen i sundsvall får massa cred för sitt goda jobb och jag är för att det går att visa att så här lätt kan du åka fast, din jävel. men jag vet inte riktigt om jag vill ta den striden just nu, när det ligger så nära mig själv och jag är glad att mitt namn är sekretessbelagt så att inga journalister kommer att hålla på och ringa och härja. för jag vill förbli anonym. visst, jag har ju vänner inom branchen, så visst, dem litar jag ju på, men ja, de skriver ju mest om musik och inte sånt här, så det får vara...

jag will och grace:ar vidare jag.

puss och kram!

förövrigt fick jag presenter; jag fick en signerad skiva med kevin bacon och hans brorsas band, jag fick en kopia av jared letos band, jag fick en kroppsscrub från victoria's secret, jag fick en disktrasa med marilyn monroe. och jag blev störtglad och benitha är fotograf och här är hennes hemsida ifall nån vill bli fotad.
www.studiotitolina.com
ja, det här var nog i fredags ja. det är liksom lyx att lukta jordgubb från victoria's secret.

måste göra nåt åt min kondition oxå. blir anfådd av att gå i uppförsbacke.






Andra bloggar om: , , , , , , , , ,


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0