jag rättar mig själv med ett leende

saker gjorda: vaknat
alkoholintag: haha, nepp
dagens fråga: undra om han är helt beroende av att förolämpa mig?
dagens låt: jag ska nog lyssna på toni holgersson
dagens känsla: irriterad, haha, för jag var irriterad i sömnen
dagens citat: jag ser mig inte alls som någon pessimist. en pessimist är någon som väntar på regnet. så känner inte jag det. jag känner mig totalt genomblöt.*



* leonard cohen

försökte ringa min läkare idag, men hon hade semester tills på tisdag, så var det med det. och om jag ska vara riktig pensionär och prata om krämpor, så har jag ont på en fläck på smalbenet. och jag har inget blåmärke där. men jag antar att om man får en blodpropp så svullnar man upp...

männen, kärleken? eh, det var definitivt ingen kapitulation och ingen ursäkt. och jag borde fan tala om att jag kallar folk han bryr sig om för fittor, horor, slynor och jag är jävligt billig.

vad ska jag säga? eh, att han kallar mig för hora, så vad väntar han sig... att han säger att min mamma förtjänar att dö för att hon är troende... att han kallar mina polare för vresbrudar osv... så vad har han väntat sig. jag försöker bara säga att han kan ju ägna sig åt sina helgonhoror, eftersom det är på helgon han raggar, och låta mig vara... och tydligen är de väldigt viktiga eftersom han ger sig på mig så stenhårt.

och jag har redan gått igenom det där att jag inte borde kalla folk för horor och fittor osv... blabla...

men ja, nä, jag är dum i huvudet och han har rätt.

nä, men ärligt. jag är trött nu på att ursäkta honom för hans sjukdomar och handikapp. det räcker nu. visst jag kan vara elak när nån behandlar mig illa, det säger jag inget om, men jag är en rätt jävla underbar människa, så det är ju liksom hans förlust. för seriöst, vad förlorar jag? jag är faktiskt ingen självplågare, även om man skulle kunna tro det. jag försökte bara stå för mitt löfte att jag inte var som alla andra och drog så fort det blev svårt. men ja, man kan säga att det räcker nu.

och jag tror inte ens att han längre vet varför han är arg, men det är rätt jävla oattraktivt iallafall.

egentligen borde jag fixa och dona en massa, men jag är lite förälskad i min soffa... men jag ska iallafall diska och dammsuga och sen ska jag nog försöka hitta plats för lite jackor och kappor i förrådet. alltså, jag har egentligen sjukt många kappor... som jag naturligtvis aldrig använder... och haha, nej, jag har inte shoppat ihjäl mig, jag har fått dem.

och jag funderar på att måla om i badrummet. funderar på äppelgrönt. jag har liksom, tyvärr, en röd matta, men jag tror att äppelgrönt och rött kan bli rätt ok ändå... man kanske kan måla stoora röda bollar på väggen oxå... hmm...

jag vet inte varför jag var så irriterad i sömnen, men jag drömde om att jag försökte få tag i massa godis, och massa extra godis så att jag kunde ge alla jag kände... så jag blev helt stressad, kanske blandar ihop det, stressen med irritation... jaja... jag drömmer den drömmen jätteofta, fast att platserna är annorlunda...

och om jag ska gå på den här poetfesten kommer folk att kolla in ifall jag är lik staffan olsson eller inte, haha... fan, jag vet inte hur jag ska göra... jag har ju mina issues... fast om jag drar direkt efter bob hansson, så kanske det funkar ändå... nä, jag vete fan, alltså...

uääääääää, vad jag inte tycker om det här, när jag börjar kolla mig runt omkring i lägenheten och se allt jag borde göra. alltså nu bor inte jag i nåt förfall, men jag vill att det ska vara i perfekt ordning. jag vill ha mina gamla konsertbiljetter insatta i plastfickor insatta i en pärm med konsertrecensionen. tex. och just nu ligger det mest gamla räkningar överallt, för jag vet inte vart jag ska göra av dem. och jag måste sortera fram kvitton och garantier. för jag är rätt jobbig och envisas med att oups, slänga alla kvitton, eftersom jag inte tänker mig för...

puss på er alla igen, ni är bäst!

tur att man är så jävla snygg ;)



Kommentarer
Panki

Tja Snyggo. Kom på att man faktiskt kan måla om badrumsplastmattor. Leia gjorde d i sin lgh.

2006-04-12 @ 15:52:46


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0