Lite musik och sånt där

saker gjorda: Trodde att jag skulle kunna bocka av en sak på min att göra-lista, men icke
alkoholintag: inget, citronvatten is the shit
dagens fråga: Kan de inte hitta på något mer spännande än rocktema i Idol?
dagens låt: Who are you? - The Who


Jo, jag är inne på säsong 4 på CSI, så jag är lite CSI-skadad nu. Men det är något med att se om serier en extra gång, som gör att man lägger märke till de där replikerna som annars passerar till förmån för storyn. Och det är humor, mycket humor i CSI.

På fredag är det minsann rocktema i Idol. Jag tycker att det är sisådär spännande med rocktema i idol, dels för att de flesta vinner på rock. Rock är alltid lite tuffare än schlager och just den är säsongen kanske det är lite mer spännande att se vad Jay kan göra med dansband än vad Weise kan göra med Rolling Stones. Jag tycker nämligen att det är rock hela tiden. Och nog för att jag normalt föredrar rock framför skvalmusik, så varför inte ha synth-tema istället i så fall. Större utmaning, snyggare kläder. MEN som alltid är jag jättenyfiken på vilka låtar de har att välja på när de väljer ut låten de ska sjunga... De där små idolerna. Och så kan jag tillägga att jag tycker att det är pinsamt att de pratar om stjärnor och fans i idolsammanhang. De har ju liksom inte presterat något än, men, men...

Själv trodde jag att jag skulle prestera något idag, men icke. Imorn är planen däremot pressfrukost, besök på jobbet och att ta mig till rätt arbetsförmedling. Man kan tydligen inte söka vilka jobb som helst på en vanlig arbetsförmedling, för vi kulturarbetare är tydligen lite speciella. Oh well...

Och nu är det kvällsöppet, där de fortsätter att debattera kungen. Minsann. Anledningen till att jag vill se det är för att jag råkade se att Dominika ska vara med och jag tycker att känns lite ... hmm.. småkul att se vad hon tänkt säga...

Nåväl, puss och kram






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0