Hälsningskort från SmartPhoto

Jag har fått äran att utföra ett test åt Smartphoto, gällande deras produkter. Smartphoto är en trevlig fotobutk på nätet, där jag har beställt många foton ifrån, men du kan beställa allt från canvastavlor, till fotoböcker, vanliga fotografier och mycket, mycket mer.
Eftersom min uppgift denna gång var att testa hälsningskort blev det till att klura och klura, då jag faktiskt aldrig känt behov av just detta. Till slut kom jag iallafall på det;

 

När det gäller vanliga hälsningskort i standardformat så erbjuder SmartPhoto 281 stilar och variationer, till detta kan man lägga till för att få korten tryckta på gnistrande papper, samt olika färger på kuverten.

 

Till slut valde jag att göra kort till bloggen. Det som var lite synd var att man inte kunde anpassa storleken på fotot man valde, så till vida att man kan krympa det och få med hela bilden. Så vitt jag märkte, så beskars den alltid. Något jag tyckte var lite synd, då jag egentligen tänkt välja ett foto av en tavla målad av min bror och gärna ville ha med till exempel hans signatur. Nu fick det istället bli ett så kallat konstverk jag gjort själv med hjälp av konstnären Cornelia Sollfranks ArtGenerator.

 

Jag är hur som helst nöjd och priset för dessa kort inklusive vita kuvert är 6,50 kr/st.

 

Fotoböcker är ju annars en toppenprodukt att spara till exempel sina resedagböcker i - både till sig själv och kanske som present till andra som var med på samma resa i. Att blanda bilder och text i en snygg kombination.
Ciao



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0