Soppkök i Stockholm

 Jag tänkte att jag sprider informationen vidare, så att vi alla kan hjälpas åt och bidra.
 
 
Och initiativtagarna behöver hjälp med tex;
 

Vi behöver:

- Hjälp med transport av material, utrustning och annat. Maila till [email protected] om du kan hjälpa till med transport! Vi behöver främst hjälp på söndag, men även på lördag.

VARMA KLÄDER

- Gärna stora storlekar
- Skor (inga sommarskor)
- Filtar
- Sovsäckar
- Liggunderlag
- Tält
- Strumpor
- Plomberade underkläder

MAT OCH DRYCK
- Bananer
- Apelsiner
- Mandariner
- Äpplen
- Päron
- Vindruvor
- Juicepaket
- Mjölk
- Läsk
- Vatten (massor!)
- Termosar med varmvatten
- Tepåsar
- Kaffe
- Smörgåsar
- Frallor
- Risifrutti
- Små yoghurt
- Färdigrätter

HYGIEN (obs vi tar ej emot öppnade förpackningar)
- SCHAMPOO/BALSAM
- Plåster
- Tandborstar
- Tandkräm
- Handsprit
- Zon (värkkräm)
- Första hjälpen-kit
- Tops
- Deodorant (roll-on)
- Duschtvål

ÖVRIGT
- Läsglasögon
- Mobiltelefoner
- Kontantkort
- Väskor
- Rullväskor
- Ryggsäckar
- Kammar
- Hårsnoddar
- Hårnålar
- Sportflaskor

KOMPETENSBEHOV PÅ PLATS
- Jurister
- Tolkar/översättare
- Sjukvård
- Socionomer
- Tandhygienister
- Sjukgymnast
- Folk som kan hjälpa till med att prata om våld och övergrepp
- Folk som kan hjälpa till med folkbokföring

 

Så på söndag kör vi så det ryker, eller hur?

Ciao



Kommentarer
Blackart/hysterikas manodepressiva förortsfunderingar

Men shit, vad länge sen jag kikade till dig. Får nog läsa ikapp mig lite, haha! Många kramar iallafall :D

2012-09-20 @ 13:22:08
leopardia

Men åååh, Blackart!! Så många gånger jag googlat för att se om du startat en ny blogg...? Twitter..? osv..
Men nu för tiden är min blogg skittrist. Verkligen. Inget snaskigt alls, bara reklam - typ.

2012-09-28 @ 20:23:56
Cajsa FOTO

HEJ!! Finaste
Hoppas di vill hjälpa mig, behöver bara ca 20 röster. Röösta på mitt finfina bidrag NUMMER 3.. Hoppas du vill hjälpa.. Länk på bloggen som tack också.. :)

nr3
http://blogofphoto.webblogg.se/2012/september/finalisterna.html#comme

2012-10-06 @ 10:23:49
URL: http://www.haallgreens.blogg.se
Blackart

Nesh, ingen ny blogg... :( har ju inte tid med det, saknar det ändå ibland! Men nu är det väl mest fejsbokande tyvärr. Kreativitetsmord! :(
Varför har du värsta reklambloggen nu då? Eller har du nåt annat i smyg?

2012-10-25 @ 13:20:25
leopardia

Nä, jag tröttnade på att blogga ett tag, fick jobb, har inte tid, nyupptäckte twitter och började hänga på FB... Har inget försvar... Nu vill jag inte säga här vad jag heter på twitter el fb för jag är... paranoid, hehe... men jag ska skärpa mig. Nångång. Har en annan blogg, men den är inte personlig utan tema och fakta typ.
Jajust ja, jag gör ju inte längre nånting, så inget händer som jag kan blogga om...!

2012-10-25 @ 22:17:03
Tinas bryllup

Men Hvaaaaa ;-), vad länge sen jag kikade till dig

2012-11-23 @ 20:20:33
URL: http://www.bryllups.net


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0