fällor och semlor

Efter att ha sett några minuter av lyxfällan kände jag hur migränen gjorde sig påmind. Jodå, man kan få migrän för att man blir irriterad över att folk är idioter. Jag kan inte tycka synd om folk som lever 5500kr över sin inkomst varje månad och sen köper snus för 3000 i månaden, jag blir bara fascinerad att de känner att de behöver tv3 för att styra upp sina liv. Och man kan ju säga att om folk får sparken för att de har rött och svart hår eller för att de har sjukt skitigt hemma och det visas på tv, så borde folk få sparken för att de är med i lyxfällan. Meeen, det är ju bara min åsikt.
Alltså, naturligtvis kan alla hamna i skuld, men det är ju sällan stackare som är med i det här programmet...

Idag var vi på Waldermarsudde och glodde på konst och representationsvåningen. Det var bra mycket intressantare än förväntat. Jag har dessutom kommit på iallfall ett b-uppsatsämne, men vi ska ju helst komma på två och jag tror inte att det jag har kommit på blir godkänt, men det är nåt jag vill skriva om iallafall. Så var det med det. Men, det jag skulle komma till var att jag tog mig till Karlaplan och köpte semlor på Tössebageriet. Äntligen en redig semla, vill jag vråla, men det kan jag ju inte, för jag har inte ätit den än, så jag får återkomma med bu eller bä. Tyvärr har jag slut på O'boy och eftersom jag bar med mig lite böcker hem från bibiloteket så kände jag inte för att släpa med ett kilo chokladpulver oxå, så jag får testa att smälta lite nötchoklad i mjölk istället. Man tager vad man haver.

Så nu är det semla och Bones som gäller, tror jag.

Puss och kram


Kommentarer
Panki

MMmmm, semla, me like :-)

2009-03-12 @ 23:06:22
Frida

Snygga och trendiga smycken till mycket bra priser hittar du i min blogg! Gå in och kika vetja :)



fridafritzon.blogg.se

2009-03-13 @ 08:48:08
URL: http://fridafritzon.blogg.se/
hemmabloggaren

Du vann tävlingen hos mig, grattis! Maila din adress till mig så kommer det snart ett paket. (Min mailadress finns under min profil).

2009-03-13 @ 09:03:46
URL: http://hemmabloggaren.blogspot.com
Pernilla/Pim/nilla

Ja det är rätt tragiska människor det där..speciellt hon som var med förra gpngen som levde på sina föräldrar.suck

2009-03-13 @ 09:50:09
URL: http://hvpim.blogg.se/
Zacisze

Snalla se min sida

Fritiden i Polen



MVH

2009-03-13 @ 12:54:16
URL: http://www.chrzaszczewo6.republika.pl
E

åååh waldemarsudde...me like!

2009-03-15 @ 19:00:04
URL: http://pelin-pelin.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0