I väntan på Antikrundan

Jag sitter och väntar på att reprisen på Antikrundan ska börja, så som tidsfördriv snodde jag med mig den här listan när jag besökte Annika nyss.

1. Säg tre ställen på internet du oftast besöker?

tv.nu, x antal bloggar och google

2. Sjunger du hemma eller i duschen?
Det finns risk att jag skulle bli vräkt om jag sjöng i duschen, så jag låter bli... Men jag sjunger oerhört sällan, jag fick höra för länge sen att jag inte kunde, så jag låter bli helt enkelt...

3. Kan du spela något instrument, vad?
Lite piano kan jag nog klinkklanka och om jag får noter går det bättre...

4. Hur mycket tid lägger du ned på bloggande per dag ungefär?
Ingen aning... Men bloggandet är mer en vän än ett tvång. Det är klart att vissa inlägg läggs det ju ner mer tid på, om det gäller att söka rätt på information, bilder eller länkar...
https://cdn1.cdnme.se/cdn/7-2/32472/images/2008/mms_op_single_id_461228_name_bild099_1202123215_939238.jpg
5. Vilken "kändis" läser eller har du läst mest av som bloggar?
Jag läser ingen kändisblogg, vad jag kan komma på... Ibland kikar jag in hos Gynning och ibland hos Rosing och väldigt sällan hos Schulman... Påtal om Schulman och hand fd fru, så står det Katrin på toapappershållarna i pluggets badrum så när jag besöker toaletten kan jag inte låta bli att tänka på just Katrin Zytomierska, så hennes blogg tänker jag oftast på, även om jag aldrig orkar besöka den...

6. Någon känd person du anser vara sympatisk och trevlig, en favorit?
Det finns jättemånga jag tycker verkar vara både sympatiska och trevliga. En som jag inte har någon som helst koll på what so ever är tex Jennifer Aniston, som jag tycker verkar vara supersympatisk. Men annars, det är väl klart att Tobbe Trollkarl bara måste vara världens trevligaste, eller hur? Och Ernst! Ernst Kirsctieger...!

7. Alla samlar på något, vad samlar du på?
Allt, mer eller mindre... Jag samlar på vykort, svartvita, på filmstjärnor från förr, saker med Marilyn Monroe, böcker av Folke Mellvig, Hjalmar Söderberg, Strindberg, Kerstin Thorvall mfl...  Rilmisar, skivor av lite blandade slag... Sen har jag samlat på servetter, tvålar, suddigummin, smurfar, klistermärken, idolbilder från tidningar, plastkassar... Det mesta finns kvar, fast klistermärkena är sålda... Sen finns det ju en del samlingar som bara uppstått, som tex råkar jag ha många vykort på katter, många väskor, många skor, många muggar... Hade en idé om att samla på muggar förut, men den las ner lite... Inte helt, men lite... Den ligger på is kan man säga...  Hmm... Ja...

8. Du måste välja - är du en mes eller en tuffing?
Jag är nog bra mesig...

9. Humor är roligt (?), nämn någon du gärna ser eller lyssnar på, TV, film?
Jag skrattar ju så att jag nästan kissar på mig åt Björn Gustafsson... Magnus Betnér är oxå väldigt bra... Charlie Häckner likaså... Sarah Silverman är ju lite småkul oxå... Och så de lite äldre SNLavsnitten är ju hysteriska... Coupling och annan brittisk humor är ju annars svårt att överträffa...

10. Nämn ett intresse du har som är lite annorlunda eller udda?
Jag vet inte om jag har något udda intresse... Det skulle väl vara ord då... Att det faktiskt har hänt att jag har läst ordlistor ord för ord... Jag gillar det... Ordlistor...

Nä, nu är det Antikrundan. Puss och kram


Kommentarer
dr. no

Men helvete bort med Ernst!

Jordgubbar Zoom in på hans äckliga gubbmun i ett - tack och lov! - oefterhärmbart utlopp för en så galopperande narcissism att Narcissus själv skulle skämmas och så bara - en jävla gång till! - mmm... Jooordgubbar!



Ush. En symbol för allt som är fel i det postmoderna sverige är vad den varelsen är.

2009-02-16 @ 09:40:13
URL: http://omniaabsurdumest.blogg.se/
leopardia

dr no: mohahahahaha! när jag ser ernst brukar jag sjunga 'jag vill va som duuuu, se ut som duuu, va som duu uuu uuu' ;)

2009-02-16 @ 09:48:59
dr. no

I så fall måste du vara den mest obehagliga transvestit som skådats. Får en att börja undra om de inte var någonting på spåren med tvångslobotomering på 50-talet... ;D

2009-02-16 @ 11:39:06
URL: http://omniaabsurdumest.blogg.se/
Annika

KUL att läsa!!

Gillar ju alltid listor av alla de slag.

kan inte låta bli att garva åt din Katrin ide...

Hon passar bra på toan :-)

2009-02-16 @ 14:57:51
URL: http://kankaglenreston.blogspot.com
Anonym

dr no: jag kan se löpsedlarna framför mig: Ernst - orsaken till fascismens nytändning i Sverige...



Annika: Hehe, mm, katrin ställer till det lite...

2009-02-16 @ 16:59:40


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0