kära dagbok

Problemet med att tillhöra den ironiska generationen är att man till slut tror att allt är ironi. Är Lisa Magnusson ironisk, eller?! Jag förstår inte.

"Och så hade SVT tagit fasta på kritiken i min blogg och äntligen låtit Nour El-Refai ta mer plats"

Eller lider hon av storhetsvansinne? Eller är det så att svt verkligen anser att hennes ord är lag?

Lika så det här; "Jag tycker att det var väldigt talande att Morgan Pålsson inte ens kunde komma ihåg i vilken stad han var utan tackade Landskrona" ingår liksom inte det i poängen med Morgan Pålssons flackande runt i landet?! Eller är hon ironisk nu igen?!

Många frågor, få svar. Oh well.

Feminismen måste enas. Jag vet inte, jag är mer inne på att man måste få folk ge fan i att agera som idioter och sen kalla det för feminism. För att till exempel ta exemplet(hoho) ståhejet kring att glassen Girlie hette Girlie och var rosa och glittrig och hej och hå. Sånt är inte feminism. Eller att göra uttalande som att 'det är könsförräderi att ha sex med en man' (om kvinnor då). Inte heller feminism, bara ett märkligt påstående.

näpp, jag har seriösa funderingar på att se Saw 4, men jag vet inte riktigt om jag ska eller inte...


Andra bloggar om: ,



Kommentarer
panki

Alltså se inte den filmen. Jag ångrar att jag såg den. Inte för att den va läskig så, men den va så äcklig lixom. Så onödigt att bara sitta å glo på äckel. Nä, fy.

2008-03-02 @ 22:39:50
URL: http://pancake.webblogg.se/
leopardia

panki: alltså, jag vet att jag tyckte att trean var sämre än de två första, så därför är jag lite nyfiken om det bara har blivit sämre och sämre...

2008-03-02 @ 22:48:48
emma

tog bort tävlinen för att de tog för lång tid o ingen skrev.
så gör om de från början med en film i taget

2008-03-02 @ 23:49:41
URL: http://enlitentax.blogg.se
anna

massa kram till dig min vän! kram!

2008-03-02 @ 23:51:02
URL: http://pyttis.blogg.se
Maria

Va kul att du är med o tävlar i dom också, hihi :) hoppas du får en toppen dag :)

2008-03-03 @ 06:37:51
Sandra

så klockrent rätt skrivet om feminismen!!!!
allt tjafs om girlie??!!!
herregud det fanns och finns väl större problem än en jäkla glass..
folk är dumma i huvet ibland=)

för mycket ironi gör att det blir kroniskt=)
men det är ju så kul ju!

Ha det fint!

2008-03-03 @ 23:16:11
URL: http://sandralillaparis.blogg.se
pontus

haha... visste du att Nour är tillsammans med bob hansson?? ;)

2008-03-16 @ 16:52:47
Anonym

sandra: hallihallå! och allt ja, du vet -- haha, nuu såg jag rimmet först!! skitkul!

pontus: oh, nooooo! haha.

2008-03-16 @ 17:12:21


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0